لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

یک صد و بیست مهاجر افغان و ایرانی از غرق شدن نجات یافتند


مقامات اداره مهاجرین و پولیس اندونیزیا دیروز تلاش داشتند حدود 120 مهاجر افغان و ایرانی را که راهی آسترالیا بودند، قناعت دهند که در اندونیزیا از کشتی پیاده شوند.

کشتی حامل این 120 مهاجر به روز یکشنبه در آبهای اندونیزیا در حال غرق شدن بود، ولی یک کشتی بزرگ اندونیزیایی آنها را نجات داده و دوباره به خاک اندونیزیا انتقال داد، ولی این مهاجرین از پایان شدن از کشتی ابا می ورزند و تاکید دارند به آسترالیا برده شوند.

پولیس اندونیزیا و مقامات اداره مهاجرین آن کشور دیروز تلاش داشتند حدود 120 مهاجر افغان و ایرانی را که در راه آسترالیا با جنجال های مواجه شده بودند، قناعت دهند که در اندونیزیا پیاده گردند.

کشتی حامل این 120 نفر به روز یکشنبه در حال غرق شدن بود، ولی یک تانکر یا کشتی بزرگ اندونیزیایی آنها را نجات داده و به سواحل اندونیزیا رساند، ولی این مهاجرین از پایان شدن از کشتی در اندونیزیا ابا می ورزند و تاکید دارند به آسترالیا، جایی که پلان داشتند بروند، برده شوند.

تانکر یا کشتی بزرگ اندنیزیایی که از آسترالیا راهی سنگاپور بود این 120 مهاجر افغان و ایرانی را در آبهای اندونیزیا در حال غرق شدن دیده آنها را نجات داد.

یک خبرنگار آژانس خبری فرانسه این مهاجرین را در سواحل جزیره یاوا دیده که گریه کرده می گفتند ما نمی خواهیم در اندونیزیا پیاده شویم ما همه می خواهیم به آسترالیا برویم.

یک مرد دیگر زمانیکه از سوی پولیس از کشتی کشیده می شد، نمی خواست از این کشتی پیاده شود، نعره می زد و با پولیس دست در گریبان بود.

بودی هیرماوان رییس پولیس منطقه بنتین، جاییکه این مهاجرین به آنجا برده شده اند گفته است، پولیس و مقامات سازمان بین المللی مهاجرین تلاش داشتند با این پناهنده گان مذاکره نموده آنها را قناعت دهند که از کشتی پیاده شوند. چهار مردی که ظاهراً اندونیزیایی به نظر می رسیدند و همین کشتی غرق شده را رهنمایی می کردند، از سوی پولیس دست گیر شده اند.

حدود 100 پولیس برای آنکه این مهاجرین را از کشتی پایان نموده به بس ها ببرند در محل حاضر بودند و ده ها کارمند امور مهاجرین با این افراد، صحبت می کردند.

هیرماوان رییس پولیس منطقه بنتین گفت، مقامات برای این افراد در صورت که از کشتی پیاده گردند، در یک هوتل نزدیک، محل اقامت تهیه نموده است.

سخنگوی اداره مهاجرین اندونیزیا گفته است، این افراد گمان می رود از افغانستان و ایران باشند ولی کاملاً در زمینه مطمین نیستند و تحقیقات در مورد هویت آنان جریان دارد.

کشتی حامل این 120 مهاجر افغان و ایرانی در محلی متوقف شده است که در آن در سال 2009 میلادی مهاجرین سریلانکایی هم با چنین سرنوشت مواجه شده و نمی خواستند از کشتی پیاده شوند و این بن بست شش ماه دوام کرده بود.

اندونیزیا از دیر به این سو محل ترانزیت مهاجرین بوده است که به شکل غیر قانونی به آسترالیا می روند.

در ماه دسمبر سال گذشته، یک کشتی که با 250 سرنشین افغان و هندوستانی راهی کرسمس آیلند آسترالیا بود، در آبهای اندونیزیا غرق شد که فقط 47 نفر زنده ماندند.

اندونیزیا کنوانسیون های بین المللی در مورد قبول مهاجرین را امضا نکرده است و مهاجرین که در آنکشور دستگیر می شوند اغلباً دوباره به کشورهای مربوطه شان فرستاده می شوند.
XS
SM
MD
LG