لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۳

امریکا برای تربیه حقوقدانان افغان 13 میلیون دالر کمک می کند


وزارت خارجه امریکا در یک اعلامیه گفته است حکومت به پوهنځی حقوق پوهنتون واشنگتن 13 میلیون دالر کمک می کند تا برنامه های آموزشی برای استادان حقوق افغان را ادامه دهد.

پوهنځی حقوق پوهنتون واشنگتن، برنامه حمایت از استادان پوهنځی های حقوق افغانستان را به پیش می برد و استادان حقوق را آموزش می دهد. این استادان افغان سپس مقامات و دیگر افراد مسلکی در افغانستان را می آموزانند.

این افراد بعد از آموزش ها در امریکا به افغانستان رفته و در بخش علوم حقوقی به تدریسات شان ادامه می دهند. پوهنتون واشنگتن با این 13 میلیون دالر می تواند برنامه آموزش کدرهای افغان را تا پنج سال ادامه دهد.

وزارت خارجه امریکا می گوید، برنامه آموزش کدرهای افغان اصلاً در سال 2004 آغاز شده بود، و پوهنتون واشنگتن تعداد از محصلین افغان را به سویه ماستری آموزش داده است. آنعده افغان های که در این پوهنتون تحصیل کرده اند چانس تحصیلات عالی تر و هم فرصت تحصیلات تحقیقاتی در امریکا را هم دارند.

در این برنامه آموزش استادان افغان، استادان پوهنځی های حقوق و شرعیات کابل، ننگرهار، هرات، البیرونی، بلخ، کندهار، کندز و تخار فرستاده شده بودند و تعداد دیگری هم فرستاده خواهند شد.

در این برنامه تا حال 229 نفر به شمول 36 زن از استادان حقوق افغان شرکت نموده اند و پانزده تن آنها اسناد ماستری را هم به دست آورده اند.

قرار است فارغین این برنامه بعد از فراغت تماس های شان را همدیگر نگهداشته و تجربه های شانرا به هدف بالابردن سویه علمی محصلین شریک سازند و هم شبکه های حقوقی را ایجاد نمایند.
XS
SM
MD
LG