لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۱

استرالیا نیرو هایش را از افغانستان خارج می سازد


استرالیا قبل از موعد قبلاً تعیین شده بخش اعظم نیرو هایش را از افغانستان خارج خواهد ساخت.

جولیا گیلارد صدراعظم استرالیا می گوید، نیرو های کشورش ماموریت شان را در افغانستان تقریباً تکمیل کرده اند و بعد از ده سال جنگ مسوولیت ها را به نیرو های امنیتی افغان خواهند سپرد.

صدراعظم استرالیا جولیا گیلارد به روز سه شنبه گفته است، به نظر می رسد در جریان ماه جاری رییس جمهور کرزی سپردن مسوولیت های امنیتی را به نیرو های افغان در ولایت ارزگان، اعلان کند.

در حال حاضر مسایل امنیتی در ولایت ارزگان توسط نیروهای استرلیایی پیشبرده می شود و حدود 1550 نظامی استرالیایی در آن ولایت مستقراند.

صدراعظم استرالیا با اظهار اینکه جنگ افغانستان بی هدف و ناکام نبوده، کشورش در افغانستان نقش حمایوی را بازی خواهد کرد، تاکید نمود که جدول زمانی نیرو های استرالیایی را در اجلاس ماه می کشور های عضو پیمان ناتو در شیکاگو ارایه خواهد کرد.

صدراعظم استرالیا جولیا گیلارد می گوید:
«این جنگ دارای هدف بوده، پایان دارد. ما یک ماموریت و ستراتیژی داشته، برای رسیدن به آن یک جدول زمانی داریم. ما به خاطر منافع ملی خود در افغانستان کار می کنیم.»

روزنامهء دیلی تلگراف چاپ بریتانیا می نویسد:
در سال 2010 زمانیکه جولیا گیلارد به جای کیون راد به حیث صدراعظم استرالیا مقرر شد، با وصف آنکه مردم استرالیا به خاطر تلفات سربازان آن کشور در افغانستان ناراحت بودند، وی به شدت از جنگ افغانستان پشتیبانی می کرد.

آسترالیا در بین کشور های که عضویت ناتو را ندارند، در افغانستان بیشترین سرباز دارد.
وظیفهء عمدهء نظامیان استرالیایی در افغانستان در زمینهء تامین امنیت ولایت ارزگان، تعلیم و آموزش پولیس محلی می باشد.

تا اکنون 32 استرالیایی در افغانستان کشته شده اند.

جولیا گیلارد صدراعظم استرالیا سال 2013 را در افغانستان خیلی مهم دانسته است. چون در جریان همانسال مسوولیت های امنیتی به نیرو های امنیتی افغانستان سپرده شده، نیرو های بین المللی نقش حمایوی را خواهند داشت.

صدراعظم استرالیا جولیا گیلارد می گوید:
«بعد از این سربازان ما در خط اول جنگ نخواهند بود.»
XS
SM
MD
LG