لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

سه جنگجوی مسلح در اثر حمله طیاره بی پیلوت کشته شدند


در یک حمله تازه طیاره بی پیلوت امریکایی که عصر یکشنبه در وزیرستان شمالی رخ داد، تعدادی از جنگجویان مسلح کشته و زخمی شدند.

به گفته مقامات دولتی پاکستان، طیاره بی پیلوت امریکایی عصر یکشنبه منزلی را واقع در بازار میرانشاه با فیر دو راکت هدف قرار داد که طی آن سه تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

یک مسوول امنیتی در محل به شرط افشاء نشدن نامش در تماس تلیفونی که با رادیو آزادی داشت گفت، منزلی که هدف قرار گرفته قبلاً مکتبی مربوط اناث بود که از سوی جنگجویان مسلح اشغال شده و به حیث پناهگاه آنها استفاده می شد، اگر چه وی کشته شده گان را طالبان پنجابی خواند، ولی یک منبع دیگر از محل در رابطه به رادیو آزادی گفت، هنگامیکه این حمله رخ داد در منزلی مذکور جنگجویان خارجی نیز موجود بودند.

وی گفت، در اثر حمله مذکور منزل یاد شده به کلی تخریب شده و مردم محل به همکاری هم دیگر اجساد کشته شده گان را از محل حادثه بیرون کرده و همچنان دو تن از زخمی ها را به شفاخانهء میرانشاه منتقل نمودند.

وی همچنان افزود، این حمله در حالی رخ داد که از سه روز بدین سو پرواز طیاره های بی پیلوت در فضای وزیرستان شمالی جریان داشت.

نا گفته نماند که این حمله بعد از وقفه ی یک ماه در حالی به وقوع پیوست که مقامات پاکستانی و ایالات متحده امریکا روز جمعهء گذشته برای بهبود روابط تیرهء شان مذاکرات را در اسلام آباد انجام دادند.

گفته می شود که در مذاکرات یاد شده یک بار دیگر مقامات پاکستانی توقف حملات طیاره های بی پیلوت را از ایالات متحده نمودند.

قابل یاد آوریست که به خاطر کاهش رنجش از حملات هوایی ناتو که در نومبر سال گذشته منجر به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در منطقه ی مومند ایجنسی گردیده بود، ایالات متحده حملات طیاره های بی بیلوت را برای حدود دو ماه به حالت تعلیق قرار داد ولی یک بار دیگر این حملات در ماه جنوری سال جاری بالای وزیرستان شمالی آغاز یافت، اما این بار با تفاوت اینکه این حملات نسبت به سال گذشته کمتر بوده و همچنان حملات مذکور بیشتر بالای هدف صورت گرفته و در آن بیشتر جنگجویان مسلح هدف قرار داده شده اند.

به قول باشنده گان محل، حملات اخیر طیاره های بی پیلوت باعث گردید تا جنگجویان مسلح گشت و گذار شان را در مناطق مذکور محدود ساخته و از نظر عام نسبت به گذشته ها دوری جویند.

کارشناسان پاکستانی می گویند، ایالات متحده به منظور اینکه پاکستان یک بار دیگر راه های مواصلاتی را بروی کاروان های ناتو که در واکنش حملات هوای نومبر گذشته مسدود ساخته بود باز کند، حملات طیاره های بی پیلوت را کاهش داده است.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG