لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

«افغانستان گرسنه گی را قبول می کند، اما قوای امنیتی خود را می سازد»


رییس جمهور کرزی در سخنرانی امروز خود در شورای ملی افغانستان بر تعلیم و تربیهء قوای امنیتی این کشور تاکید کرده، دلاییل حملات قوای دشمن را بر پولیس نیز توضیح کرد.

رییس جمهور افغانستان حامد کرزی هشدار داد که حملات بر پولیس و قوای نظامی افغانستان بیشتر شده است. این هشدار در یک زمانی داده می شود که قرار است قوای فرانسوی تا ختم سال جاری افغانستان را ترک کنند و تعداد قوای نظامی کشورهای دیگر هم آهسته آهسته کمتر می شود و تا ختم سال 2014 تمام قوای محارب بین المللی از افغانستان خارج می شوند.

رییس جمهور کرزی گفت، تنها در روزهای اخیر بیش از 20 حمله بر قوای پولیس و اردوی افغانستان صورت گرفته است.

رییس جمهور کرزی در سخنرانی خود به شورای ملی همچنان اظهار داشت که این حملات کار دشمنان افغانستان است که می خواهند زیربنا های افغانستان را ویران کنند و می دانند که پولیس و اردو تهداب دفاعی مملکت می باشند.

مخالفین مسلح افغانستان تنها در هفته جاری سه بار بر قوای افغان و ناتو حملات انتحاری انجام دادند. این حملات در مناطق جنوبی و شرقی افغانستان صورت گرفته است.

در کنفرانس کشورهای ناتو در شیکاگو ماه گذشته میلادی کشورهای جهان تعهد کردند که بعد از سال 2014 برای تعلیم و تربیه و حفظ قوای نظامی افغانستان سالانه 4 ملیارد دالر کمک می کنند.

اما رییس جمهور کرزی در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت، با رسیدن این پول ها و یا بدون آن به قوای نظامی افغانستان بی چون و چرا تعلیم خواهند داد.
وی گفت:
«مردم افغانستان گرسنه گی را قبول خواهند کرد، عوض نان کاه خواهند خورد، ولی اردو و قوای امنیتی را خواهند ساخت.»

رییس جمهور کرزی که با بیرون رفتن قوای خارجی از افغانستان در سال 2014 دورهء ریاست جمهوری وی نیز به پایان می رسد، گفته است، در دو سال آینده به موضوع امنیت بیشتر توجه خواهد شد.
XS
SM
MD
LG