لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۹

یک پسر 13 ساله در ولایت بلخ مورد تجاوز جنسی قرار گرفت


پدر محمد اسماعیل پسر 13 ساله از باشنده گان ولسوالی چمتال ولایت بلخ که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته مدعی است که در گرفتاری عاملین این قضیه سهل انگاری صورت می گیرد.

محمد ناصر می گوید، کسان که این تجاوز را انجام داده اند، از جمله افراد مسلح غیر مسوول اند که از جانب تعداد از زوزمندان حمایت می گردند.

وی می گوید:
« ما از ولسوالی چمتال قریه پالوزولی هستیم، پسرم را از راه دور داد و کار بد در حقش کردند، ولسوالی جلب اش را داد اما می گویند فرار کرد اند.»

در حالیکه پدر اسماعیل می گوید در محضر عام این عمل بالای پسر کوچک اش انجام شده، اما سمونوال علی مرجان قوماندان امنیه ولسوالی چمتال ولایت بلخ می گوید، تا اکنون قضیه برای آنها روشن نیست و در زمینه تحقیقات آنها جریان دارد.

سمونوال علی مرجان افزود:

« قضیه تا اکنون برای ما روشن نشده است، آمر جنای در مورد تحقیقات را آغاز کرده، زمانیکه موضوع ورشن شد، شما را در جریان قرار می دهیم.»

این در حالیست که مسوولین کمسیون مستقل حقوق بشر این عمل را در ماه مبارک رمضان محکوم نموده و خواهان مجازات شدید به عاملین این قضیه شده است.

قاضی سید محمد سامع رییس کمسیون حقوق بشر ولایات شمال کشور می گوید، در این ماه مبارک رمضان وقتی این چنین اشخاص با استفاده از سلاح و قدرت این طور عمل زشت را انجام می دهند، باید شدیداً مجازات شوند.

وی گفت:

« این عمل کاملان غیر انسانی و غیر اسلامی است، شما بیبینید با یک طفل زیر سن قانونی که او هم یازده و یا هم سیزده ساله است و تا اکنون سن اش از سوی داکتران تعیین نشده، در این سن و سال او هم در ماه مبارک رمضان وقتی این چنین عمل صورت می گیرد واقعاً جای نگرانی به تمام مردم افغانستان و برای تمام کسان که در راستای حمایت از حقوق انسان ها کار می کنند، می باشد. توقع ما این است که باید نهاد های عدلی و قضایی چنین اشخاص را مورد شدید ترین مجازات قرار دهد تا عبرت به خود شان و پند به دیگران شود.»

مسوولین کمسیون حقوق بشر می گویند در گذشته بر خورد قوه قضاییه این ولایت با این چنین مجرمین قابل قبول آنها بود و این بار نیز امید می برند تا برخورد شان مانند گذشته باشد.

به گفته آنها، در سال جاری بعد از بریدن زبان یک زن توسط شوهرش در یکی از ولسوالی های ولایت بلخ این قضیه از جمله قضایای نگران کنند برای آنها می باشد.


عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG