لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۴

رییس جمهور کرزی څارنوال ولایت نیمروز را از وظیفه برکنار کرد


رییس جمهور کرزی در جریان سفرش به ولایت نیمروز څارنوال این ولایت را از وظیفه اش برکنار کرد.

شکایت مردم از څارنوالی نیمروز و فیصله آنی و قاطع رییس جمهور کرزی مبنی بر برکناری څارنوال این ولایت، یک موضوع جدید و مهم در سفر آقای کرزی به این ولایت خوانده می شود.

آقای کرزی که به روز سه شنبه جهت بازجویی از خانواده های قربانیان حملات انتحاری پی در پی که دوهفته قبل در ولایت نیمروز رخ داد به آن ولایت سفر کرد.

رییس جمهور کشور در جریان سفرش به نیمروز با شماری از جوانان و موسفیدان این ولایت در مورد مشکلات فساد اداری در آن ولایت نیز صحبت کرد.

شماری از مردم در جریان دیدار شان به رییس جمهور کشور از موجودیت فساد اداری و برخورد نادرست څارنوال این ولایت شکایت کردند.

یک تن از جوانان ولایت نیمروز در مورد چنین گفت:
« جناب رییس جمهور! یک برادر 25 ساله من شهید شد بخاطر نجات دیگر هموطنان و من نه زمین می خواهم از شما و نه پول اما یک چیزی که همه به ستوه آمده څارنوالی ولایت نیمروز است که همه مردم را به تنگ آورده اند لطفاً او را برکنار کنید. »

رییس جمهور کرزی گفته است که مبارزه جدی را در برابر فساد و رشوت آغاز کرده و در این قسمت هیچگونه بی غوری صورت نخواهد گرفت.

مردم عام هم چنان در این ارتباط از حکومت بخصوص شخص رییس جمهور خواهان اجراات جدی شده و می گویند، فساد اداری در کشور مشکلی است، که ادامه آن سبب مشکلات بیشتر از این خواهد شد.

زمانی که رییس جمهور کرزی در یک نشستی با اعضای خانواده قربانیان حملات انتحاری پی در پی در ولایت نیمروز سخنرانی می کرد، یک جوان از همان ولایت از محل برخاست و به رییس جمهور کرزی گفت که از فساد اداری در اداره څارنوالی این ولایت به تنگ آمده اند.

این جوان به جرات به رییس جمهور کرزی گفت که مقام های لوی څارنوالی این ولایت با مردم برخورد نا مناسب می کند.

در مقامابل رییس جمهور کرزی گفت:
« آیا شما همه تائید می کند که څارنوال نا روا است؟ پس برطرف شد. »

فساد اداری و رشوت در ادارات حکومتی افغانستان موضوع است که حکومت افغانستان را به سطح ملی و بین المللی مورد انتقادات قرار داده است.

در بیشتر ولایت کشور مردم در کنار مشکلات امنیتی از موجودیت فساد اداری در ولایات شان شکایت می کنند.
XS
SM
MD
LG