لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۲

ادارهء استخبارات ایران می خواهد روابط اش را با مردم بهتر سازد


ادارهء استخبارات دولتی ایران، در این اواخر لحن خود را نرم ساخته و با پرده پوشی به روی برخی از فعالیت هایش، تلاش دارد تا تصور عام از این اداره را، بهبود بخشد.

این ادارهء وزارت اطلاعات ایران می باشد که با محتوای گوناگون به هدف اطلاع رسانی، اطمینان و حفاظت از مردم عام، سایت جدید انترنیتی بنام وجا را، راه اندازی کرده است.

وزارت اطلاعات ایران می گوید، هدف فعالیت این صفحهء جدید انترنیتی ایجاد ارتباط بهتر با رسانه ها و مردم عادی ایران است.

همچنان به نظر می رسد که این اقدام قسمتی از تلاش های گستردهء حکومت ایران برای توسعهء حضور آنلاین آن بوده و مقابله با آنچه که جنگ نرم با دشمنان این کشور عنوان می شود، می باشد.

نیما مینا استاد امور مطالعات شرقی و افریقایی در پوهنتون لندن به رادیو آزادی گفت، وزارت اطلاعات ایران تصمیم بی سابقهء گرفته تا با روش تازه امداد رسانی، به شاهراه اطلاعات بپیوندد.

به گفتهء وی، این وزارت در هفته های اخیر بیشتر نقش عامه را به خود گرفته و پیشرفت هایش را برملا ساخته است:

«وزارت اطلاعات ایران در آخرین نمایشگاه کتاب تهران یک غرفه خاص اطلاعات عامه را داشت و نماینده های این وزارت برای ملاقات و پاسخ به سوالات بازدید کننده های این نمایشگاه در آنجا حضور داشتند. قبل از آن یعنی حدود دو و یا سه هفته پیش، آنها یک نمایشگاه از موفقیت شان را در عرصهء مبارزه با جاسوسی به راه انداخته نمایش از تصاویر ساخته کاری های را نشان می دادند و مدعی بودند که آن را از سازمان های استخباراتی غرب و اسراییل بدست آورده اند.»

نیما مینا، این استاد پوهنتون لندن باور دارد که وزارت اطلاعات ایران در این مورد مثال های سازمان های استخبارات غربی را دنبال کرده است و اما او همچنان گفت که این ویب سایت می تواند کوششی توسط این وزارت برای جذب و جلب اعضای جدید باشد.

در یک قسمت این صفحهء انترنیتی، تحت عنوان در بارهء ما شرایط استخدام به این وزارت فهرست شده، قسمتی دیگر آن حقایق در بارهء وزارت اطلاعات به نشر رسیده و در قسمتی دیگر وظایف این وزارت مشخص شده است.

اکثر مردم ایران، انترنیت را برای تماس با خانواده ها و دوستان شان در خارج استفاده می کنند. زیرا، اول اینکه مصرف آن کم است و دیگر اینکه بیم دارند که مبادا تماس تیلفونی شان را وزارت اطلاعات ثبت نماید.

روزبه میر ابراهیمی یک ژونالیست ایرانی که در شهر نیویارک زنده گی می کند و زمانی توسط مقامات وزارت اطلاعات ایران زندانی شده بود، می گوید، این وزارت می خواهد تصور ترسناک که مردم از آن دارند، کاهش دهد.

یکی از مخالفین در تهران از طریق ایمیل نوشته است، او حتی بیم دارد که این صفحه را باز کند. زیرا، افرادیکه این صفحه را تنظیم می کنند، در عقب دست گیری اکثریت دوستان او می باشد.
XS
SM
MD
LG