لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

شش کارمند ریاست کار و امور اجتماعی بلخ به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند


رییسه و پنج تن از کارمندان ریاست کار و امور اجتماعی ولایت بلخ به جرم غفلت و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند.

قضاوت پوه فضل الرحمن فضلی رییس محکمهء استیناف ولایت بلخ می گوید: شش تن از مامورین ریاست کار و امور اجتماعی ولایت بلخ که می خواستند با جعل و تزویر اسناد مبلغ 17 ملیون افغانی را حیف میل نمایند، از جانب محکمه ابتدایی جرایم ناشی از فساد اداری به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند.

وی می گوید: رییسه این اداره به جرم غفلت وظیفوی محکوم به جریمه نقدی و پنج تن از کارمندان این اداره هر یک به دو سال شش ماه حبس محکوم شدند:

« در رابطه به خانم گلالی که رییسه کار و امور اجتماعی ولایت بلخ است، به جرم غفلت وظیفوی جریمهء نقدی شد و 5 کارمند این ریاست، هر یک خدای نظر، فدا محمد، بشیر، حنیف و محمد صدیق از ابتدای ایام توقیف و نظارت به مدت دو سال شش ماه به حبس تنفیذی محکوم به مجازات شدند.»

رییس محکمه استیناف ولایت بلخ می گوید: خانم گلالی رییسه ریاست کار و امور اجتماعی را به دلیل این که وی یک زن است به جریمه نقدی محکوم نموده اند.

اما گلالی هوتکی رییسه کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین ولایت بلخ این همه اتهامات را رد کرده می گوید، این کار به اساس یک دسیسه صورت گرفته است.

وی گرچه از کسی نام نمی برد، اما می گوید کسی که این دسیسه را خلاف وی و کارمندان این اداره ساخته یکی از کارمندان همین اداره می باشد:

«این یک توطیه بود که اصلاً اساس ندارد و این توطیه از طرف شخص بود که ما از استفاده جویی وی جلوگیری کردیم.»

پول که ادعای حیف و میلش شده است از معاشات بوده که توسط ریاست کار و امور اجتماعی به متقاعدین و ورثه شهدا و معلولین باید توزیع می شد.

در گذشته نیز اتهامات بر این ریاست مبنی بر این که در توزیع معاشات کارمندان این اداره از مردم پول اخذ می کند، وارد شده بود.

عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG