لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۷

تلاش ها برای پیدا کردن دو تبعهء چک در پاکستان آغاز شده است


تصویری از دو خانم جمهوری چک که در پاکستان ربوده شدند
تصویری از دو خانم جمهوری چک که در پاکستان ربوده شدند
مقام های ایالتی بلوچستان سعی و تلاش شان را برای پیدا کردن دو خانم ربوده شدهء کشور چک آغاز کرده اند. به گفته مقام های مذکور، یک هیات را برای بازیابی دو خانم چکی که به روز چهارشنبه گذشته در مسیر راه ایران و بلوچستان از سوی مردان مسلح ربوده شدند، تشکیل داده اند.

اکبر حسین درانی سکرتر وزارت داخله ایالتی بلوچستان در صحبت که عصر دیروز با رادیو آزادی داشت گفت: قرار است این هیات به منطقه تفتان رفته و از بزرگان قوم آنجا برای بازیابی این دو خانم کمک بخواهند:

« محافظ را نیم ساعت بعد رها کرده بودند و ما معلومات فراوان از وی در مورد این رویداد حاصل نمودیم، تیم تحقیقاتی پولیس به ریاست کمشنر بلوجستان این قضیه را بررسی می کند و ما به زود ترین فرصت خانم های چکی را پیدا خواهیم کرد.»

وی افزود یک تیم تحقیقاتی پولیس نیز شامل هیات مذکور می باشد.

دو خانم چکی به روز چهارشنبه گذشته هنگامیکه از ایران به سوی بلوچستان در حرکت بودند در منطقه چاغی در مربوطات تفتان از سوی مردان مسلح ناشناس ربوده شدند.

مقام ها می گویند: مردان مسلح بس عامل این دو خانم چکی را در مسیر راه متوقف نموده و خانم های یاد شده را همراه با یک محافظ بس مذکور ربودند.

به گفته این مقام ها، مردان مسلح محافظ را بعد از نیم ساعت دوباره رها نمودند ولی از دو خانم چکی تا اکنون خبری در دست نیست.

تفتان منطقهء سرحدی میان بلوچستان و ایران است. یکی از کمپ های مهاجرین افغان نیز در ساحه چاغی این منطقه موقعیت دارد.

برخی از رسانه های پاکستانی راپور های را نشر کرده اند که گویا خانم های چکی ربوده شده به افغانستان منتقل گردیده اند. هنگامیکه در این مورد از سکرتر وزارت داخله بلوچستان پرسیدم وی چنین گفت:

« تا هنوز در این رابطه هیچ معلوماتی در دست نیست، از یک سو کمپ مهاجرین در این ساحه موجود است و از سوی دیگر منطقه چاغی کوهستانی است ولی تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که آنها را به افغانستان منتقل نکرده اند.»

مسوولیت ربودن این دو خانم چکی را تا هنوز هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG