لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۹

«دوهزار پروژهء عام المنفعه در بغلان به بهره برداری سپرده شده است»


مسوولان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می گویند تا حال نزدیک به دو ملیارد افغانی از طریق برنامه همبستگی ملی در این ولایت به مصرف رسیده و قرار است در دور دوم این برنامه صد ها ملیون افغانی دیگر به مصرف برسد.

انجنیر عبدالرب حکیمی رییس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان به رادیو آزادی گفت: از آغاز برنامه همبستگی ملی تا حال بیش از دوهزار پروژهء عام المنفعه به هزینه نزدیک به دو ملیارد افغانی در تمامی ولایت بغلان بخصوص در قرا و قصبات که محروم از باز سازی بودند تکمیل و به بهره برداری سپرده شده و در نظر است در برنامه بعدی هم هزاران پروژه دیگر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده شود.

وی همچنین افزود قسمت اول برنامه همبستگی ملی در ولایت بغلان رو به اختتام است و در آینده نزدیک قسمت دوم آن که شامل پروژه های پیشنهادی مردم می باشد، آغاز می گردد.

آقای حکیمی همچنین در مورد پروژه های سال 1391 خورشیدی گفت:

« ما در سال 1391 سه صد و هشتاد پروژه را روی دست گرفته بودیم که از آن جمله صد پروژه تکمیل شده و متباقی در سال نو تکمیل می گردد.»

به گفته آقای حکیمی این پروژه ها شامل سرک، چاه های آب، سیستم آب رسانی، دیوار های استنادی، اعمار کلینیک، مکاتب، سواد آموزی و حرفه برای زنان و چیزهای که که مردم به آن نیاز داشتند بود که در نقاط مختلف ولایت بغلان به مصرف ده ها ملیون افغانی تکمیل و در اختیار مردم گذاشته شد.

رییس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان افزود بیشتر کار های عمرانی آنها در مناطق دور دست و محروم صورت گرفته و از این رو به مردمی که کمتر به مشکلات شان رسیدگی شده بود، رسیدگی شده است.

اما آیا مصرف این دو ملیارد افغانی در یک ولایت هشت صد هزار نفوسی تغییرات را در زندگی مردم رونما کرده است یا نه، غلام رسول و قمر الدین باشنده های ولسوالی تاله و برفک و خنجان ولایت بغلان می گویند:
از اینکه از پروژه های برنامه همبستگی ملی تمامی قریه جات ولایت بغلان مستفید شده اند خیلی از مشکلات مردم برطرف شده است.

این مردم که از تطبیق پروژه های انکشافی برنامه همبستگی ملی راضی به نظر می رسند می گویند: هنوز مشکلات زیاد دارند ولی امیدوارند در دور دوم برنامه همبستگی ملی بسیاری از مشکلات شان که حل نشده است، حل گردد.

بشیر احمد غزالی، بغلان
XS
SM
MD
LG