لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۷

فیضی: جنگ ناتو در افغانستان بی هدف است


ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور کرزی
ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور کرزی
سخنگوی رئیس جمهور کرزی جنگ ناتو در افغانستان را بی هدف و غیر عاقلانه خواند.

ایمل فیضی همچنان سخنان اخیر سرمنشی ناتو اندریس فوگ راسموسن را در مورد رئیس جمهور کرزی رد کرده و به باختر آژانس گفته است، مردم افغانستان از ناتو می پرسند که هدف جنگ علیه تروریزم را واضح بسازد و به این سوال باید پاسخ بگوید که چرا بعد از یک دهه جنگ ناتو هنوز به هدف خود نرسیده است.

سرمنشی ناتو اندریس فوگ راسموسن روز دوشنبه در بروکسل به خبرنگاران گفته بود که ناتو به حاکمیت ملی افغانستان کافی احترام می گذارد و از مقامات افغانستان هم انتظار دارد که افغانها این حقیقت را قبول کنند که ناتو برای پیشرفت افغانستان قربانی جانی و مالی را متحمل شده است. راسموسن در مورد این سخنان رئیس جمهور کرزی که خارجیان با طالبان روابط مخفی را برگزار کرده اند گفت:

« من این نظر رئیس جمهور کرزی را رد می کنم که گفته است امریکا و آیساف از این و یا آن راه با طالبان در تماس می باشند. این نظر خنده آور است. من به این موضوع هم توجه دارم که رئیس جمهور کرزی سخنان خود را توضیح داده و گفته است این تبصره ها را برای تخریب روابط نی بلکه برای اصلاح آن ابراز کرده است. »

سرمنشی ناتو بیشتر از دو هفته قبل به کابل سفر کرده و با رئیس جمهور کرزی هم ملاقات کرده بود. معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان فایق واحدی اظهار داشت که رئیس جمهور کرزی در آنوقت هم این نگرانی های خود را به آقای راسموسن ابراز کرده بود:

« در سفر اخیری که سرمنشی ناتو به کابل داشت، رئیس جمهور افغانستان به صراحت برایشان یاد آور شدند که این خواست مردم افغانستان است تا بدانند که هدف مبارزه با تروریزم چیست و این پرسش صورت بگیرد که چرا بعد از یک دهه جنگ به این هدف نرسیده اند و بر عکس سبب کشتار مردم بی گناه و تخریب خانه های مردم افغانستان شده. »

حکومت افغانستان تاکید می کند که لانه های تروریستان باید تخریب شوند و این لانه ها خارج از سرحدات افغانستان موقعیت دارند.
XS
SM
MD
LG