لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۷

یک مرد در جوزجان خانم و مادرش را به قتل رساند


دو خانم 25 و 65 ساله از یک فامیل در مرکز ولسوالی مینگه جیک ولایت جوزجان به طور مرموز از سوی پسر خانم 65 ساله توسط کارد کشته شده اند. عبدالحی رمزی مسوول بخش مطبوعاتی قوماندانی امنیه جوزجان به رادیو آزادی گفت: محمد باقی باشنده ولسوالی مینگه جیک این ولایت خانم و مادرش را توسط کارد بطور بی رحمانه به قتل رسانده و خودش از محل فرار نموده است:

« این قضیه بر اثر مناقشه بین خانواده صورت گرفته، قبلاً هم بین اینها مناقشه وجود داشت، قاتل فرار نموده پولیس در جستجوی وی می باشد. قاتل به زودی دستگیر خواهد شد.»

به گفته آقای رمزی، این گونه مناقشات در بین فامیل ها بی حد زیاد بوده و باعث افزایش خشونت ها علیه زنان می گردد. در همین حال مغفرت صمیمی رییس سازمان حقوق بشر ولایات سرپل، فاریاب و جوزجان از احتمال ادامه و افزایش خشونت ها علیه زنان با آغاز سال جدید در مرکز و ولسوالی های این ولایت ابراز نگرانی می کند:

« ما سال گذشته هم آمار بلندی از خشونت علیه زنان در این ولایت داشتیم، اگر جلو این گونه قتل ها گرفته نشود ما امسال هم از این بابت بسیار نگران هستیم.»

این در حالیست که به گفته شماری از باشنده گان ولایت جوزجان، سال گذشته چندین قتل مشکوک زنان در این ولایت صورت گرفته و جسد مقتولین بدون این که به طب عدلی انتقال یابد، جواز دفن آن از سوی مسوولان داده شده و قضیه مبهم مانده است.


گزارشگر: محمد عالم رحمانیار، جوزجان
XS
SM
MD
LG