لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

دهها طالب در ولسوالی برکی برک لوگر کشته و زخمی شدند


Afghanistan --The board of Security command of Barki-e-Bark District of Logar Province, 27Mar2013
Afghanistan --The board of Security command of Barki-e-Bark District of Logar Province, 27Mar2013
مقام های محلی لوگر تایید می کنند که در جریان عملیات مشترک افغان و بین المللی نزدیک به پنجاه مخالف مسلح کشته و یا هم زخمی شده اند.

رییس خان صادق عبدالرحیمزی معاون قوماندان امنیه لوگر به روز چهار شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که این عملیات در قریه سجاون ولسوالی برکی برک انجام شده است.

به گفته وی در جریان این عملیات 24 تن از مخالفین مسلح دستگیر هم شده اند. آقای عبدالرحیمزی همچنان گفت که این درگیری شام روز سه شنبه پایان یافت و یک مقدار سلاح و مهمات هم از مخالفین در محل باقی مانده است.

عبدالرحیمزی افزود که این درگیری سه روزه هنگام آغاز شده که مخالفین مسلح دو تن از افراد اردوی ملی را از محل اختطاف و با خود بردند. منبع گفت که در جریان این عملیات دو سرباز اردوی ملی هم نجات داده شده اند.

ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان درگیری لوگر را تایید کرده و گفته است که در این حادثه 12 تن از افراد شان کشته شده است. به گفتهء مجاهد در این درگیری بیشتر تلفات به نیروهای آنان نه بلکه به افراد ملکی و نیروهای امنیتی افغان وارد شده است.

در این حال رییس شورای ولایتی لوگر هم تلفات ملکی را در ولسوالی برکی برک تایید می کند. داکتر عبدالولی وکیل در صحبت با رادیو آزادی گفت که در عملیات نیروهای افغان و خارجی، 16 مخالف مسلح و 6 غیر نظامی کشته شده اند.

وکیل گفت که در فصل زمستان امنیت ولایت لوگری بهتر بود اما با رسیدن فصل بهار فعالیت مخالفین مسلح در بسیاری از مناطق این ولایت افزایش یافته است.

« قبل از این وضعیت امنیتی در ولایت لوگر خوب بود، اما با تاسف حادثهء که در ولسوالی برکی برک رخ داده است در آن تقصیر ما نیست، امیدوار هستیم که مقام های افغان پلان های امنیتی را در لوگر تطبیق نمایند تا از این گونه حادثات جلوگیری به عمل آید. »

ولایت لوگر یکی از ولایات همجوار کابل است و از چند سال به این طرف مخالفین مسلح در بسیاری از مناطق این ولایت بر ضد حکومت فعالیت می کند.

به اساس گزارش ها هم اکنون مخالفین مسلح بیشتر در پل علم مرکز لوگر، نرخ، برکی برک، ازر و خروار فعالیت دارند.

مساله امنیت لوگر چندی قبل در جلسه شورای امنیت ملی هم مطرح شده و در همان جا به مقام های امنیتی کشور دستور داده شد تا در این مورد اقدامات جدی نمایند.
XS
SM
MD
LG