لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

«مخالفین مسلح تلاش دارند حملات شان را بالای شهر کابل متمرکز بسازند»


به گفتهء مسوولان امنیتی کابل مخالفین مسلح تلاش دارند تا در سال جاری 85 درصد حملات شان را بالای شهر کابل متمرکز بسازند.

در نشستی که به هدف ایجاد هماهنگی میان نهاد های امنیتی به روز سه شنبه در کابل برگزار شده بود، روی جلوگیری از همین تهدید های امنیتی بحث صورت گرفت.

تورنجنرال قدم شاه شهیم قوماندان فرقه 111 زون مرکز به خبرنگاران گفت که مخالفین پلان دارند که برعلاوه مراکز نظامی، ساحات ملکی را نیز هدف قرار بدهند.

« کابل که از ارزش خاص برخوردار است بناً یکی از اهداف خاص کابل را انتخاب کرده و متاسفانه که امسال بازهم یکی از اهداف دشمن انفجار دادن در محلات مزدحم می باشد محلات که در آن جا مردم عام زنده گی می کنند، سال گذشته دو هدف را تعقیب می کردند، یکی انداختن ترس در دل مردم و دیگر اهداف نظامی را ولی امسال برعلاوه که اهداف نظامی را تعقیب می کند اهداف ملکی را تعقیب می کند امیدوارم که به این اهداف شوم شان نرسند. »

از سوی دیگر مسوولان ریاست عمومی امنیت ملی می گویند که طالبان مسلح یک سلسله تغییرات را در تشکیلات شان به میان آورده اند.

جنرال میرزا محمد رحیمی یکی از مسوولان این اداره گفت، گروه طالبان با راه اندازی جلسهء در پانزدهم ماه حوت سال 1391 به اساس هدایت ملا محمد عمر تغییرات را در تشکیلات شان بیمان آورده اند.

وی گفت، این جلسه از سوی مولوی عبدالقدیر مسوول کمیسیون مالی پشاور برگزار شده بود.

به گفته او نیز مخالفین مسلح در سال جاری پلان دارند تا برعلاوه مراکز نظامی، سفارت خانه ها، پوسته های پولیس، مرکز قوماندانی امنیه ساحات ملکی را نیز هدف قرار دهند.

در این حال قوماندان امنیه کابل می گوید که مخالفین مسلح بیشتر تهدید های امنیتی را از ولایات همجوار، متوجه کابل می سازند.

جنرال محمد ایوب سالنگی اطمینان داد که برای دفع و ترد این حملات در سال جاری تدابیر شدید امنیتی را با راه اندازی عملیات ها روی دست دارند.

« راه اندازی عملیات عقاب و عملیات های بهاری و زمستانی جهت حفظ و تقویت امنیت، گسترش حاکمیت قانون، تحکیم حاکمیت دولتی و حکومت داری خوب به منظور رفع تهدیدات تحت نام شاهین باران و هندوکش عملی می گردد. »

نگرانی ها در خصوص افزایش حملات بالای شهر کابل در حالی مطرح می شود، که سال گذشته نیز این شهر شاهد چندین حمله مخالفان مسلح بوده است.

حملات انتحاری در چهاراهی صدارت، جاده وزارت دفاع وریاست عمومی ترافیک بخشی از فعالیت های مخالفین تخریبی مسلح در سال گذشته خوانده شده اند.
به اساس گزارش ها در این حوادث بر علاوه افراد نظامی شماری زیادی از مردمان ملکی نیز کشته و زخمی شده اند.
XS
SM
MD
LG