لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۰

«فرصت های شغلی و بلند بردن سطح عواید در دهات افغانستان»


ایجاد فرصت های شغلی و بلند بردن سطح عواید در دهات افغانستان از اهداف راه اندازی این نمایشگاه خوانده می شود.

مقام های وزارت احیا و انکشاف دهات به همین منظور به سلسله برنامه های ملی انکشاف صنایع روستایی افغانستان نمایشگاه یی را به روز پنجشنبه در کابل به روی علاقه مندان صنایع و تولیدات سنتی باز کرد.

شکرالله امیر یک عضو برنامه ملی انکشاف صنایع این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت، تلاش دارند تا تجارت سنتی را در دهات کشور به تجارت ملی عوض کنند.

آقای امیر می گوید، که تولیدات و تشبثات روستایی ولایات قندهار، هرات، هلمند، بامیان، پروان، بلخ و ننگرهار که جمعاً شامل هفت ولایت می شود در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.

در عین حال شماری از افراد که در این نمایشگاه صنایع و تولیدات شان را به نمایش گذاشته اند، از راه اندازی این نمایشگاه خوش به نظر می رسند و می خواهند که این گونه نمایشگاه ها در آینده هم باید برگزار شوند.

آنها می گویند، آرزو دارند تا صنایع و تولیدات شان به سطح جهان معرفی شود.

با وصف آنکه در چند سال گذشته تعداد از فابریکه های تولیدی کوچک به همکاری سکتور خصوصی در برخی ولایت های افغانستان ایجاد شده، اما بسیاری از صنعتکاران نبود امنیت کامل و بازار فروش برای محصولات شان را از مشکلات اصلی می خوانند که به گفته آنها مانع پیشرفت فعالیت های شان می گردد.

باید گفت که تولیدات و محصولات افغانی در بسیاری از نمایشگاه ها که در داخل و خارج از کشور راه اندازی شده با استقبال گرم رو به رو شده است.

آگاهان امور اقتصادی در حالی که راه اندازی نمایشگاه های محصولات افغانی را در داخل و خارج از کشور زمینه خوب برای معرفی تولیدات افغانی می دانند، اما از دولت افغانستان می خواهند تا در قسمت مرفوع ساختن مشکلات مولدین در کشور تلاش جدی کرده و از آنها حمایت کند.
XS
SM
MD
LG