لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۳

مسابقات بوکس به منظور انتخاب بهترین ها در کابل برگزار شد


آرشیف
آرشیف
مسابقات رشته بوکس به روز شنبه در کابل برگزار شد.

در این مسابقات ده ها تن از ورزشکاران از کلپ های مختلف شهر کابل برای مبارزه با هم جمع شده بودند.

قرار است از میان 81 تن از نوجوانان زیر سن شانزده سال که در این مسابقات شرکت کرده بودند، 26 تن آنها به تیم منتخب شهر کابل راه پیدا کنند.

مسوولان فدراسیون ملی بوکس کمیته ملی المپیک افغانستان می گویند که این مسابقات همه ساله در 5 زون این کشور برگزار می شود.

نثار احمد قاری زاده سر مربی فدراسیون ملی بوکس به روز شنبه هنگام برگزاری مسابقات بوکس در کابل به خبرنگاران در مورد این رقابت ها توضیحات بیشتر ارایه کرد:

« انتخابات نوجوانان سن 16 سال ماست که همه ساله برگزار می شود، این در 5 زون است که کلپ های آزاد و موسسات رسمی اشتراک کرده اند. در مجموع 81 نفر اشتراک کرده که از میان این ها 26 تن برای تیم منتخب کابل برگزیده می شوند.»

مسوولان فدراسیون ملی بوکس کمیته ملی المپیک افغانستان ابراز امیدواری کردند که با راه اندازی این مسابقات، بهترین ورزشکاران رشته بوکس را برای تیم منتخب کابل برگزینند.

در همین حال بعضی از ورزشکاران که در این مسابقات حضور داشتند گفتند که برای رشد ورزش در افغانستان و ایجاد تسهیلات ورزشی به ورزشکاران، تلاش های زیادی به خرچ داده شود.

آنان می گویند که اگر سهولت ها و امکانات بهتر ورزشی برای آنها مهیا گردند، می توانند افتخارات بیشتر را به افغانستان کمایی کنند.

هدف از راه اندازی این مسابقات رشد ورزش بوکس و انتخاب بهترین ورزشکاران این رشته خوانده شده است.

کمیته ملی المپیک افغانستان می گوید که تلاش های این کمیته در زمینه ایجاد میدان های معیاری ورزشی در این کشور ادامه داشته و به زودی کار اعمار یک جمنازیم ورزشی در کابل آغاز خواهد شد.
XS
SM
MD
LG