لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۲

محبوسین زندان پلچرخی از کمبود امکانات ورزشی شکایت دارند


شماری از محبوسین در محبس پلچرخی کابل از کمبود امکانات ورزشی و نبود وقت کافی برای تمرین شان شکایت دارند.

تعدادی از محبوسین در محبس پلچرخی کابل می گویند، با محدودیت های که در این محبس وجود دارد نمی توانند همه روزه به تمرینات ورزشی بپردازند.

آنان به روز سه شنبه پس از انجام مسابقات دوستانه والیبال در صحبت با رسانه گفتند که وسایل کافی ورزشی را نیز در اختیار ندارند.

دو تن از محبوسین:

« یک مشکل والیبال نیست، در این جا پهلوان ها، مشت زن ها و دیگر ورزشکاران موجود اند، اما زمینه ورزش برای آنها مساعد نیست.»

« ما به کالا و وسایل سپورتی ضرورت داریم.»


تعدادی از محبوسین در محبس پلچرخی کابل از بلاک های اول و ششم در یک مسابقه دوستانهء والیبال با هم به رقابت پرداختند.

این مسابقه از سوی مسوولان کمیته ملی المپیک، بنیاد تشویق ورزشکاران و وزارت مبارزه با مواد مخدر در همکاری با مسوولان محبس پلچرخی کابل به راه انداخته شد.

در این مسابقه دوستانه محبوسین ورزشکار در سه میدان با هم رقابت کردند و سر انجام تیم بلاک ششم برنده مسابقه شناخته شد.

مسوولان کمیته ملی المپیک می گویند: از یک سال به این طرف تلاش کرده اند تا ورزش کاران را در زندان ها به ورزش تشویق نموده و امکانات را برای شان فراهم نمایند.

رییس محبس پلچرخی کابل برخی از مشکلات در بخش کمبود امکانات برای محبوسین ورزش کار را تایید می کند اما می گوید: محدودیت برای ورزشکاران وجود ندارد.

سردار محمد سلطانی ایجاد رشته های ورزشی برای محبوسین را سبب دوری آنان از مخدرات خوانده و اطمینان داد که برای رشد ورزش در این محبس تلاش می کند:

« هدف سپورت، سلامتی بدن و دوری از تمام چیز های منفی می باشد. ما ورزش را در این محبس انکشاف می دهیم و برای ما عده کمک شده است. ما باید در داخل زندان، میدان باسکیتبال، میز پینگ پانگ و دیگر وسایل سپورتی که به ما اجازه داده شده، داشته باشیم.»

به اساس معلومات مسوولان کمیته ملی المپیک افغانستان، تعدادی از محبوسین در زندان پلچرخی کابل هم اکنون در رشته های پهلوانی، پرورش اندام، تکواندو و والیبال به تمرینات شان ادامه می دهند.

پیش از این شماری از محبوسین در محبس پلچرخی کابل از عدم توجه به وضعیت صحی، نبود جای مناسب برای بودباش و کافی نبودن غذا در سه وقت شکایت کرده اند.

اما مسوولان محبس پلچرخی می گویند، کار روی اعمار بلاک های جدید بخاطر رفع مشکلات محبوسین ادامه داشته و نیز به سایر مشکلات آنان رسیدگی خواهند نمود.
XS
SM
MD
LG