لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۲

احمدزی: نیروهای سرحدی افغان باید بیشتر تقویت شوند


داکتر اشرف غنی احمدزی رییس رییس کمسیون انتقال مسوولیت های امنیتی
داکتر اشرف غنی احمدزی رییس رییس کمسیون انتقال مسوولیت های امنیتی
در آستانه دور چهارم انتقال مسوولیت های امنیتی در شمال کشور، رییس کمسیون انتقال مسوولیت های امنیتی با نمایندگانی از ارگان های وزارت دفاع، وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به مزارشریف آمده اند تا برنامهء انتقال مسوولیت های امنیتی در حوزه شمال را بررسی کنند.

داکتر اشرف غنی احمدزی عملکرد نیرو های امنیتی افغان را در اجرای وظایف شان در شمال کشور ستودنی خواند اما گفت که هنوز هم تهدیدات امنیتی از خارج کشور وجود دارد.

وی گفت، برای تامین امنیت کشور نیاز است تا نیرو های سرحدی بیشتر نیرومند شوند:

« به طوری دقیق باید ما بدانیم که سرحدات ما با خطر رو به رو است و این کار ضرورت دارد تا به تغییرات نیروهای پولیس ملی و پولیس سرحدی باید دقیق فکر صورت گیرد.»

هم اکنون مسوولیت های امنیتی بیش از هشتاد درصد بخش های شمال کشور به نیرو های افغان سپرده شده است.

در همین حال والی بلخ گفت: بعد از عملی شدن برنامهء انتقال در این ولایت، امنیت به گونهء نسبی بهبود یافته اما نامبرده از اینکه دولت به وعده های خود مبنی بر عملی کردن پروژه های توسعه وی عمل نکرده است، ابراز تاسف کرد.

عطا محمد نور والی بلخ می گوید: باید نیرو های افغان از این بیشتر تجهیز شوند تا توانمندی تامین امنیت را داشته باشند. وی گفت، باید در قسمت تعلیم و تربیه نیرو های امنیت ملی تلاش های زیاد صورت گیرد:

« ضرورت است که از نگاه کیفیت تعلیم و تربیه و تجهیزات لازم باید قوای مسلح ما تجهیز شوند و به خصوص نیرو های امنیت ملی بیشتر باید تجهیز شوند چرا که نامش معلوم است که امنیت ملی.»

در عین حال داکتر اشرف غنی احمدزی رییس کمسیون انتقال مسوولیت های امنیتی از تداخل وظیفوی نیرو های اردوی ملی و پولیس ملی ابراز نگرانی کرد و از دولت خواست تا به این مشکل رسیدگی کند.

در دور چهارم انتقال مسوولیت های امنیتی کشور که قرار است امسال انجام شود، مسوولیت امنیت نزدیک به سی ولسوالی نُه ولایت شمال به نیرو های افغان سپرده خواهد شد که با این کار امنیت تمام شمال افغانستان به نیروهای افغان سپرده می شود.

عبدالطیف سهاک، بلخ
XS
SM
MD
LG