لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۷

دیوید پیرس برای گفتگو با مقامات افغان به کابل می آید


قرار است سر پرست دفتر نمایندگی خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان در مورد پروسهء صلح در افغانستان با مقام های این کشور گفتگو کند.

وزارت خارجهء ایالات متحدهء امریکا با پخش خبرنامهء گفته است: دیوید پیرس با مقام های افغان در مورد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز صحبت خواهد کرد.

همکاری های امنیتی دو جانبه و دیگر مسایل مربوط به موافقتنامهء مشارکت ستراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحدهء امریکا از موضوعات مورد بحثِ دیوید پیرس با مقام های افغان خواهد بود.

در خبرنامهء وزارت خارجهء امریکا گفته شده است: سر پرست دفتر نمایندگی خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان در بارهء ادامهء حمایت واشنگتن از پروسهء صلح به رهبری افغان ها نیز با مقام های افغان گفتگو می کند.

در خبرنامه گفته شده است: آقای پیرس پیش از دیدار از افغانستان به پاکستان می رود.

او با مقام های ارشد حکومت پاکستان روی راه های ادامهء کار مشترک امریکا و پاکستان جهت رسیدن به اهداف دو جانبهء شان صحبت می کند.

به گفتهء وزارت خارجهء امریکا، آقای پیرس و مقام های پاکستان روی مسالهء همکاری امریکا و پاکستان در ارتباط به آیندهء امن، با ثبات و شگوفا در منطقه هم بحث خواهند کرد.

قرار است سر پرست دفتر نمایندگی خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان پس از دیدار از این دو کشور به تاریخ 23 اپریل به هدف همراهی وزیر خارجهء امریکا در نشست وزیران خارجهء ناتو، به بروکسل مرکز بلجیم برود.

دیوید پیرس سپس به تاریخ بیست و پنج اپریل به شهر آلماتی قزاقستان خواهد رفت.

هدف از این سفر وی به آلماتی آنست تا ویلیم بورنس، معاون وزارت خارجهء امریکا را در کنفرانس "قلب آسیا" همراهی کند.

قرار است در این کنفرانس روی هماهنگ ساختن همکاری های منطقه یی و مشکلات در منطقه بحث شود.

سلسلهء دیدار دیوید پیرس از این چهار کشور بتاریخ بیست و یک اپریل آغاز و بیست و شش اپریل تمام می شود.
XS
SM
MD
LG