لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۵

یک شورا به منظور بهبود روابط پولیس با مردم ایجاد شد


مجتبی پتنگ وزیر داخله افغانستان
مجتبی پتنگ وزیر داخله افغانستان
وزارت داخله افغانستان به منظور بهبود روابط پولیس با مردم، شورای را زیر نام شورای مشورتی پولیس ملی افغانستان ایجاد کرد.

وزیر داخله افغانستان می گوید، آنان بخاطر کسب اعتماد مردم نسبت به پولیس و هر چه بهتر ساختن این روابط تلاش می ورزند.

غلام مجتبی پتنگ در نخستین نشست شورای مشورتی پولیس ملی به روز سه شنبه در کابل حمایت نهاد های جامعه مدنی از پولیس ملی افغانستان را در ایجاد اعتماد میان مردم و پولیس موثر خواند:

« آرزو دارم که با ایجاد شورای مشورتی پولیس ملی، وزرات داخله بتواند دیده گاه های نهاد های جامعه مدنی را در استراتیژی شامل ساخته و در انکشاف متداوم پولیس ملی افغانستان سهم سراسری و ملی را تضمین نموده باشد.
آرزو مندم که پولیس ملی در آینده یکجا با جامعه مدنی کار نموده و در آینده بتوانیم به دستاورد های خوب نایل آیم.»


آقای پتنگ که ریاست شورای مشورتی پولیس ملی را به عهده دارد افزود که آنان به مشارکت مردم در تصمیم گیری های امنیتی باور دارند و سهیم سازی مردم را در این روند مهم می دانند.

به باور آقای پتنگ مردم می تواند پولیس را در ساخت استراتیژی های حفاظتی و امنیتی برای تامین امنیت بهتر کمک کند.
به اساس معلومات وزرات داخله افغانستان شورای مشورتی پولیس ملی با هژده عضو به فعالیت اش در کابل آغاز کرده و قرار است اعضای این شورا در هر سه ماه یک یا دو بار نشستی را برگزار نمایند.

در عین حال اعضای این شورا با اشاره به برخی مشکلات در این عرصه از وزارت داخله افغانستان خواستند تا بخاطر مردمی ساختن پولیس به مشوره های این شورا توجه جدی نماید.

صدیق الله توحیدی رئیس دیده بان اداره حمایت کننده رسانه های آزاد در افغانستان یا نی و یکی از اعضای شورای مشورتی پولیس ملی در مورد چنین گفت:

« مشوره های را که این شورا می دهد نباید غیر عملی باقی بماند، انجام تصامیم و مشوره های این شورا سبب خواهد شد که اعتماد پولیس دوباره اعاده شود و مردم افغانستان اعتماد کنند که پولیس ملی غیر سیاسی، بیطرف بوده و بخاطر حفظ امنیت مردم مصروف می باشد.»

گزارش های از برخورد نادرست پولیس با مردم وجود دارد که گفته می شود این مساله سبب شده تا اعتماد مردم نسبت به پولیس کاهش یابد.

شماری از آگاهان می گویند که پولیس ملی کشور باید به سوی مسلکی شدن،غیر وابسته بودن و مردمی شدن به پیش برود.

سحرلیوال
XS
SM
MD
LG