لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۷

زلزله در ولایات ننگرهار و کنر باعث تلفات جانی و خسارات مالی شد


زلزلهء که بسیاری از بخش های افغانستان، پاکستان و پایخت هند را تکان داده است مرکز آن در 25 کیلومتری شهر جلال آباد در شرق این کشور گزارش داده شده است.

مسوولان سرمیاشت ننگرهار تایید کرده اند در نتیجه تکان های پی هم این زلزله در کنار تخریب صد ها منزل، 12 تن جان باخته و بیش از شصت تن دیگر زخمی شده اند.

ننگیالی یوسفزی رییس این اداره در صحبت با رادیو آزادی گفته است که قربانیان این حادثه بیشتر باشندگان ولسوالی ها شیرزاد، گوشته، کامه و درهء نور اند.

از تخریب منازل رهایشی در این ولسوالی ها نیز گزارش داده شده است اما مقام های محلی تا کنون ارقام دقیق از تلفات جانی و تخریب منازل را ارایه نکرده اند.

در این حال ادارهء ملی مبارزه با حواث طبعی افغانستان تایید می کند که زلزله پس از چاشت روز چهارشنبه در ولایات ننگرهار و کنر خسارات مالی و جانی در پی داشته است.

محمد اسلم سیاس معاون این اداره در صحبت بار رادیو آزادی گفت که در ولایات یاد شده کمک های لازم بشری را در اختیار دارند و به هنگام ضرورت به مستحقین توزیع خواهند کرد:

« در حال حاضر همین زلزله در ولایات ننگرها و کنر ها خسارات مالی و جانی را به مردم به بار آورده است، تیم های تحقیقاتی ما در محل هستند و تلاش می کنند در مورد تلفات ارقام دقیق را بدست بیاورند، هر زمانی که معلومات شان تکمیل شده در اختیار شما قرار خواهیم داد.»

ادارهء هواشناسی ایالات متحده امریکا قدرت این زلزله را 5.7 درجه ریشتر گزارش داده است.

به اساس گزارش ها این زلزله بخشی های از پاکستان و دهلی پایتخت هند را نیز تکان داده است.

واصف الله واصفی سخنگوی والی کنر در صحبت با رادیو آزادی گفته است که در نتیجهء این زلزله پنجصد منزل رهایشی در ولسوالی های خاص کنر، سوکی و نور گل تخریب شده است.

به گفتهء وی تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که در ولسوالی خاص کنر یک تن جان باخته و یک تن زخمی شده و در ولسوالی نورگل هم سه تن زخمی شده اند.

آقای واصفی گفته که در مورد تلفات و خسارات ناشی از این زلزله در ولسوالی های دیگر کنر معلومات در دست ندارند.
XS
SM
MD
LG