لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۸

سویدن سالانه 100 میلیون دالر با افغانستان کمک خواهد کرد


هنریک لاندرهولم سفیر سویدن در افغانستان
هنریک لاندرهولم سفیر سویدن در افغانستان
هنریک لاندرهولم سفیر کشور سویدن در یک نشست خبری در جوزجان گفت: که این پول در ماموریت جدید این کشور در بخش های انکشافی به مصرف خواهد رسید.

سفیر سویدن می گوید: ماموریت بعدی کشورش کاملاً متفاوت از ماموریت موجوده خواهد بود و از حکومت افغانستان می خواهد تا این ماموریت را حمایت نماید.

« بعد از این حضور نظامی کشور سویدن تنها در مزار شریف محدود می شود و هیچگونه عملیات نظامی را در ولایت های مانند جوزجان و سرپل نیرو های سویدنی نخواهند داشت. اما تیم حمایت از برنامه انتقال که فعلاً خودم در راس آن قرار دارم این تیم فعالیت های خود را در ولایات جوزجان و سرپل در بخش های انکشافی و دیالوک های سیاسی ادامه میدهد. و یقیناً تیم ملکی سویدنی ها علاقمند هستند تا روابط شان را با والیان، ولسوالان و نهاد های جامعه مدنی حفظ داشته باشند. »

سفیر سویدن همچنان گفت: فعالیت های کشورش در ماموریت بعدی، در بخش های آموزش نیرو های امنیتی افغان، ظرفیت سازی کارمندان دولتی، حکومت داری خوب و بازسازی سرک های قراء و قصبات به هدف اتصال این مناطق با مراکز ولایات خواهد بود.

در ولایت جوزجان نیرو های سویده نی برای هفت سال حضور داشتند که دو هفته قبل این ولایت را ترک نموده قرارگاه شان را به اردوی ملی سپردند.


گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG