لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۷

آخرین مناظره بین کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد


هشت کاندید ریاست جمهوری ایران در سومین و آخرین مناظرهء تلویزونی اشتراک کردند.

موضوع برنامه جنجال برانگیز اتمی تهران یکی از مسایل مهم و داغ مناظرهء تلویزیونی روز جمعه کاندیدان ریاست جمهوری ایران بود.

کاندیدان در مورد برنامه هسته یی تهران، سعید جلیلی رییس هیات مذاکره کنندهء ایران را بیشتر از همه مورد انتقاد شدید قرار دادند و گفتند که در مذاکرات به پیشرفت دست نیافته است.

علی اکبر ولایتی سابق وزیر خارجه ایران و یکی از کاندیدان در مورد قابلیت سعید جلیلی در مذاکرات با جامعه بین المللی ابراز شک و تردید نموده گفت: دیپلوماسی باید از این حق ایران دفاع می کرد تا این کشور برنامه هسته یی داشته باشد، نه این که تعزیرات روز به روز افزایش می یافت.

آقای ولایتی که یکی از مشاورین نزدیک آیت الله علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران نیز می باشد، افزود: ایران به بهبود موقف اش در خارج از کشور نیاز دارد.

غلام علی احداد عادل کاندید دیگری گفت: رفع تعزیرات بر ایران، وضعیت کنونی اقتصاد ایران را که شکار انفلاسیون و بحران اسعار شده، دوباره ثبات می بخشد.

رضا عارف استاد پوهنتون تهران و کاندید دیگر انتخابات ریاست جمهوری ایران می باشد. او تاکید کرد که روابط حکومت با ایرانیان مقیم در خارج باید بهبود یابد و به آنها به چشم نماینده های فرهنگی ایران بنگرد.

سعید جلیلی که در این رقابت های انتخاباتی نسبت به دیگر کاندیدان پیشتاز شمرده می شود، گفت: با و جود این که ایران در مسایل مانند افغانستان با کشور های غربی همکاری می کند، اما این کشور باز هم از سوی واشنگتن به بنام محور شیطانی یاد می شود.

سعید جلیلی افزود، بین پالیسی های خارجی ایران واشنگتن در مسایل گوناگون به خصوص در مورد اسراییل اختلافات عمده وجود دارد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران در 14م ماه جون برگزار می گردد. این کاندیدان برای مبارزات انتخاباتی شان فقط کمتر از یک هفته وقت دارند.
XS
SM
MD
LG