لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۱

امریکا خواهان تحریم های سخت تر علیه ایران شد


ایالات متحده امریکا و کشور های غربی به روز دوشنبه از شورای امنیت ملل متحد و کمیته تحریم این سازمان خواستند تا بخاطر تهیه تجهیزات نظامی از سوی ایران به سوریه و حزب الله، علیه این کشور تحریم های سخت تر وضع کنند.

این تقاضا زمانی صورت گرفت که روسیه آن راپور متخصصین را رد نمود که در آن گفته شده بود، پرتاب راکت بالستکی توسط ایران یک تخطی از تحریم های بین المللی می باشد.

روز مری دیکارلو(Rosemary DiCarlo ) معاون نمایندگی امریکا در ملل متحد گفت، کمیته تحریم همچنان باید جلو جریان فرستادن سلاح، حمایت نظامی و مشاورین ایران را به گروپ ها در سوریه، لبنان، غزه، یمن، عراق و خارج از آن بگیرد.

دیکارلو به شورای امنیت ملل متحد گفت، ایران از مدت ها به این طرف به حکومت بشار الاسد سلاح و تجهیزات نظامی تهیه می کند که به گفته او از این سلاح ها برای قتل عام مردم سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

او گفت، این شورا باید به صورت عاجل جلو کمک های نظامی ایران را به حزب الله و سایر گروپ های مسلح تروریستی بگیرد و همچنان فشار یا اثرات اقدامات ایران را بالای حق حاکمیت ملی سایر کشور ها خاصتاً لبنان تحت مطالعه قرار بدهد.

مارک لیال گرنت (Mark Lyall Grant ) سفیر بریتانیا در ملل متحد گفت، معلومات قابل اعتباری وجود دارد که نشان می دهد ایران کمک های نظامی و مالی قابل توجه به حزب الله و رژیم سوریه تهیه می دارد که تخلف از تحریم صادرات سلاح ملل متحد می باشد.

فلیپ برتوکس، قنسول سیاسی فرانسه در ملل متحد گفت، شورای امنیت باید مسوولیت های خود را در برابر تخلفات ایران از تحریم ها در نظر بگیرد.

کشور های روسیه و چین این راپور متخصصین را رد نمودند که در آن گفته شده، پرتاب راکت بالستکی از سوی ایران مخالف تحریم های وضع شده بین المللی می باشد.

گری کوینلن (Gary Quinlan ) سفیر آسترالیا در ملل متحد که در عین زمان ریاست کمیته تحریم این سازمان را نیز بعهده دارد گفت، بعضی از اعضا از راپور متخصصین حمایت نمی کنند. اما دیکارلو معاون نمایندگی ایالات متحده امریکا در ملل متحد گفت، پرتاب راکت بالستکی از سوی ایران، یک تخطی واضح از فیصله نامه 1929 ملل متحد بود.

پتر ایلی چیف(Petr IIyichev ) معاون سفیر روسیه در ملل متحد گفت، تصامیم کمیته تحریم باید متکی به معلومات قابل اطمینان و تصدیق شده باشد.

معاون نمایندگی چین در ملل متحد گفت، او طرفدار افزایش فشار یا تحریم های جدید علیه ایران نمی باشد.
XS
SM
MD
LG