لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۳

ماموریت 11 سالهء نیروهای لیتوانیایی در غور به پایان رسید


ماموریت تیم "پی، آر،تی" نیروهای لیتوانیایی در ولایت غور پس از 11 سال خدمت به پایان رسید و مسوولیت امنیتی را رسماً به نیروهای افغان سپردند.

سید انور رحمتی والی غور در محفل که به این مناسبت تدویر یافته بود از همکاری های نیروهای خارجی در این ولایت قدردانی کرد.

هم چنان والی غور از توانمندی نیروهای افغان جهت تامین امنیت نیز یادآوری کرد. وی گفت که نیروهای امنیتی افغان بدون کدام ترس و هراس با کمال افتخار آماده هستند تا مسوولیت امنیتی سرزمین خود را به عهده بگیرند:

« قوای آیساف که در طول 11 سال در کنار ما به عنوان همکاران بسیار صمیمی و صدیق وجود داشتند از هیچ فداکاری دریغ نکردند. پس از این مسوولیت را قوای امنیتی افغان به دوش می گیرد. مردم افغانستان باور دارند که فرزندان عزیز شان در این کشور کهن و تاریخی حاضر هستند از مرزهای کشور شان دفاع کنند. »

والی غور کمیت نیروهای امنیتی که در غور مستقر هستند در مقایسه به محدوده جغررافیائی این ولایت نا کافی خواند و از وزارت داخله خواهان اعزام بیشتر نیروی امنیتی در این ولایت شد.

تورن جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر حوزه غرب، ضمن قدردانی از هم کاری های نیروهای خارجی در این ولایت از توانائی نیروهای افغان در گرفتن مسوولیت امنیتی اطمینان داد:

« نیروهای امنیتی افغان حاضر هستند که در شرایط بسیار حساس و مهم مسوولیت های امنیتی، دفاع کشور، مبارزه علیه دشمنان و تامین امنیت مردم بخصوص مردم ولایت غور را با تمام امکانات دست داشته خود بپذیرند. »

این پنجمین و آخرین دور سپردن مسوولیت های امینتی بود که از نیروهای خارجی کشور لیتوانیا مقیم غور به نیروهای امینتی افغان سپرده شد.

تیم "پی، آر، تی" مقیم غور طی 11 سال در بخش های مختلف مانند امنیت، باسازی و معارف با ادارات محلی همکاری داشت.


عبدالقادر غفوری
XS
SM
MD
LG