لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۴

هند و روسیه در احیای ترمیمخانهء سلاح در افغانستان همکاری می کنند


هند و روسیه تصمیم گرفته اند در بخش احیای یک دستگاه ترمیم سلاح در افغانستان همکاری کنند.

اشرف حیدری معاون سفیر افغانستان در هند قبل از دیدار رییس جمهور کرزی که قرار است هفته آینده صورت گیرد، این مساله را تایید کرده و گفته است متخصصین قبلاً با هم ملاقات نموده و روی جزییات موضوع صحبت می کنند.

اشرف حیدری معاون سفیر افغانستان در هند در باره این همکاری هند و روسیه چنین می گوید:
« تجهیزات نظامی که از وقت رژیم کمونیستی در دیپو های کشور داریم بررسی و مطالعه خواهند شد تا دیده شود که آیا این سلاح ها نیاز به ترمیم دارند یا خیر، بعد از آن که در مورد ترمیم آنها تصمیم گرفته شود، موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

روزنامه هندی دی اندین اکسپرس می نویسد، این مساله از اهمیت زیادی به این دلیل برخوردار است که هر دخالت نظامی هند در افغانستان با نگاه تنقید از سوی پاکستان نگریسته می شود.

در این حال سفیر افغانستان در هند شیدا ابدالی که خود در گذشته مشاور امور امنیتی در ریاست جمهور افغانستان بود به اندین اکسپرس گفته است، برای آموزش نیرو های افغان در یک انستیتوت جدید در افغانستان نیز به کمک های هند نیاز است.

او گفت، ما حدود 120 افسر آموزگار را برای آموزش نیرو های امنیتی در این مرکز تعلیمی ضرورت خواهیم داشت.

او گفت، از سال 2003 به این طرف 1400 افسر افغان در هند تعلیمات نظامی دیده اند و در حال حاضر 350 نفر مشغول تعلیمات نظامی در اکادمی های نظامی هند می باشند.

سفیر افغانستان به اندین اکسپرس گفته است، رییس جمهور کرزی به تاریخ سیزدهم دسمبر با من موهن سنگهـ دیدن می کند. دو طرف روی اقدامات مورد نیاز دو جانب، جهت حفط منافع مشترک دو کشور در آینده صحبت خواهند کرد، بدون در نظرداشت اینکه کی رهبری همکاری های امنیتی و دفاعی ما را به عهده خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG