لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۹

اسلام آباد، روابطش را با امریکا بعد از 2014 تجدید نظر می کند


سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان
سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان
مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان می گوید، کشورش به روابط خود با امریکا پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان تجدید نظر می کند.

سینهوا خبرگزاری چین گزارش داد که سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی در بیانیه اش در یک سیمیناری در اسلام آباد گفت، وضعیتی مبهم کنونی در افغانستان یک مشکل بزرگی به شمار می رود.

اما او اضافه کرد که با آن هم پاکستان متعهد است که در تامین صلح در افغانستان با اخلاص تلاش کند. زیرا این امر برای پیشرفت تمام منطقه خیلی مهم پنداشته می شود.

سرتاج عزیز گفت، پاکستان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از کدام کاندید خاص طرفداری نمی کند.

مشاور صدراعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی در ادامه صحبت اش اضافه کرد، افغانستان و پاکستان موافقه کردند که به حرکت های مشکوک در امتداد سرحدات بین دو کشور اجازه نمی دهند و بدون اسناد قانونی هیچ کسی را نمی گذارند که مرز را عبور کند.

سرتاج عزیز گفت، اسلام آباد روی یک پالیسی همه جانبهء ملی کار می کند که هدف آن اطمینان از ایجاد روابط دوستی و همکاری با همسایه ها می باشد.

مشاور روابط خارجی و امنیت ملی پاکستان افزود، این کشور به روابطش با هند اهمیت زیاد می دهد و در نتیجه تلاش های حکومت حاکم در پاکستان در چند ماه اخیر در این عرصه دستآورد های مثبتی بدست آمده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سینهوا سرتاج عزیز همچنان گفته است که پالیسی جدید اسلام آباد بیشتر به روابط تجارتی و اقتصادی با کشور ها متمرکز بوده و بر اساس این پالیسی حکومت تلاش های متداوم خود را آغاز کرده تا روابط تجارتی خود را با اتحادیه اروپا، شرق میانه و روسیه تقویت بخشد.

مشاور امور خارجی و امنیت ملی صدراعظم پاکستان در این بیانیه اش همچنان یاد آور شد که امنیت تاسیسات اتمی پاکستان قابل اطمینان بوده و کنترول کامل آن در دست حکوکت پاکستان می باشد.
XS
SM
MD
LG