لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۳

امتحان کانکور در ولایت لوگر لغو اعلام شد


هیأت تعیین شدهء وزارت تحصیلات عالی برای اخذ امتحان کانکور در ولایت لوگر می گوید، لغو امتحان کانکور از صلاحیت این هیات بوده و اوراق امتحان را در مشوره با وزارت به آب انداخته است.

لطف الله صافی استاد در پوهنځی حفظ محیط زیست و رییس این هیأت می گوید که امتحان کانکور لوگر را به دلیل مداخله مستقیم برخی مسوولان این ولایت لغو نموده اند و در یک فرصت مناسب دوباره این امتحان در لوگر راه اندازی می گردد.

به گفته آقای صافی، موجودیت افراد غیر مسوول در صحن امتحان، مداخله مستقیم وکیلان، مساعد ساختن زمینه نقل و توزیع مبایل به اشتراک کننده گان امتحان از دلایل عمده برای لغو این امتحان بوده است.
صافی به روز شنبه در یک نشست خبری در کابل پذیرفت که ارواق امتحان را در آب انداخته است:

« این صلاحیت عام و تام من بود که امتحان را بپذیریم و یا لغو کنم و این را وزارت برای من گفته بود که اگر امتحان را لغو کردید پارچه های امتحان را در راه دور سازید.»

پنجشنبه هفته گذشته در شهر پل علم لوگر از 3870 فارغ صنوف دوازدهم که در میان آنان 285 دختر نیز شامل اند، امتحان کانکور اخذ شد.

هیأت وزارت تحصیلات عالی به روز جمعه زمانی که به طرف کابل در حرکت بود، تمام اوراق امتحان کانکور فارغان لوگر را در منطقه پل سفید مربوطات حوزه هشتم شهر کابل به آب کثیف جوی انداخته است.

با آنکه مسوولان وزارت تحصیلات عالی می گویند، ورق های امتحان را در دریا انداخته اند اما اشتراک کننده گان امتحان کانکور در لوگر ادعا دارند که اوراق امتحان در آب کثیف جوی انداخته شده است.

داکتر عبدالولی وکیل رییس شورای ولایتی لوگر در صحبت با رادیو آزادی گفت که انداختن ورق های امتحان در آب کثیف جوی یک جرم است و باید عاملان آن محاکمه شوند.

آقای وکیل گفت که امتحان کاملاً شفاف بود اما با آن هم اگر هیأت وزارت تحصیلات نیت لغو آن را داشت پس نباید آن را در آب کثیف می انداخت.

از سوی دیگر فارغان صنوف دوازدهم ولایت لوگر می گویند که در ورق های امتحان نام الله و پیامبر اش و عکس های دختران بود و اینکار به مفهوم اهانت به دین اسلام است.

تا هنوز معلوم نیست که وزارت تحصیلات عالی دوباره چی زمانی از فارغان این ولایت امتحان اخذ خواهد کرد.

پیش از این هم در شماری ولایات از عدم شفافیت در پروسهء امتحان کانکور شکایت های وجود داشته اند، اما این بار نخست است که اوراق امتحان اخذ شده کانکور به آب کثیف جوی انداخته می شوند.

فریبا واحدی
XS
SM
MD
LG