لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۱

نماینده گان نواحی مختلف شهر، شاروال کابل را متهم به فساد اداری کردند


محمد یونس نواندیش شاروال کابل.
محمد یونس نواندیش شاروال کابل.
تعدادی از اعضای ولسی جرگه و نماینده گان ناحیه های مختلف شهر کابل، شاروال کابل را به فساد اداری و کار های غیر قانونی متهم کردند.

تعدادی از نماینده گان کابل در ولسی جرگه و نماینده گان ناحیه های مختلف شهر کابل می گویند که محمد یونس نواندیش شاروال کابل و تیم اش آغشته به فساد اداری اند.

این افراد که تعداد شان حدود سه صد تن می رسید، به روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفتند که اسناد موثق در این خصوص را علیه شاروال کابل جمع آوری کرده و به ولسی جرگه سپرده اند.

حاجی مهدی عضو ولسی جرگه گفت:

« هر روز شاروالی سرک ها را در داخل شهر رنگ می کند و فردا خراب می شود، وعده های را که شاروال کابل به مردم داده است، و به این شعار خود عمل نکردند، مردم مجبور شدند که بیایند و در جلسهء اول خود در ارتباط رفع مشکل از سوی شاروالی آغاز کنند.»

این در حالیست که پیش از یک هیأت توظیف شده از سوی ولسی جرگه افغانستان، شاروال کابل را به غصب زمین و دست داشتن در توزیع غیر قانونی ملکیت های دولتی متهم کرد.


توزیع غیر قانونی ملکیت های استملاک شدهء دولتی، دادن جواز برای اعمار بلند منزل های مغایر قانون در شهر کابل، غصب زمین، گرفتن نمرات رهایشی بنام فرزندان و عدم پاسخگویی به نماینده گان مردم اتهاماتی اند که از سوی برخی از اعضای ولسی جرگه بر شاروال کابل وارد شده اند.

مسوولین کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه در این نشست اعتراضیه گفتند که این اسناد و شکایات را بررسی کرده و بر اساس اصول داخلی ولسی جرگه شاروال کابل را به جلسهء عمومی ولسی جرگه استجواب کرده اند.

اما به گفته برخی اعضای ولسی جرگه شاروال کابل تا حالا به جلسهء این جرگه حاضر نشده است.

اما شاروال کابل گزارش ها در این خصوص را مغرضانه خوانده است.

در عین حال قادر آرزو رییس نشرات شاروالی کابل به رادیو آزادی گفت که در این اعتراض ها عقده های شخصی دخیل اند:

« خوب است که وکلای ملت و نماینده گان یک محاسبهء دقیق کنند، شاروال های که قبل از آقای نو اندیش بودند چقدر کار کردند، وقتی که یک ارگان نقد می شود باید خوبی ها و بدی هایش همه بیان شود، این اتهامات به دورهء آقای نواندیش ربط ندارد، متاسفانه داریم افراد و اشخاص که عقده های شخص دارند.»
غصب شدن زمین های دولتی در کابل خبر تازه نیست، بلکه در چند سال اخیر این موضوع به یک مشکل جدی مبدل گردیده است.

وزارت انکشاف شهری می گوید، حدود هزار جریب زمین دولتی در کشور توسط زورمندان غصب شده است.

گزارش ها می گویند، اکثراً در این مسایل شاروال های ولایات دخیل می باشند.

ارگان های عدلی و قضایی می گویند، در حکومت های مختلف برای یک زمین چندین مرتبه قباله داده شده است، آنان تحقیقات را آغاز کرده اند اما به وقت ضرورت است .
XS
SM
MD
LG