لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۴

چرا مصاحبهء رییس جمهور ایران یک ساعت ناوقت تر نشر شد؟


حسن روحانی رییس جمهور ایران هنگام مصاحبه با تلویزیون آن کشور
حسن روحانی رییس جمهور ایران هنگام مصاحبه با تلویزیون آن کشور
مصاحبهء حسن روحانی رییس جمهور ایران یک ساعت ناوقت تر از موعد قبلاً تعین شدهء آن شب گذشته نشر شد.

به گفتهء آژانس خبری ایرنا دلیل تاخیر در نشر این مصاحبه که شب گذشته صورت گرفت، این بود که مقامات رهبری تلویزیون از نشر به موقع آن جلوگیری کردند.

تا هنوز معلوم نیست کدام مقامات از نشر این مصاحبهء رییس جمهور ایران به وقت معین آن جلوگیری کرده اند، اما در صفحهء تویتر حسن روحانی از عزت الله زرغامی مسوول نشرات جمهوری اسلامی نام گرفته شده است.

هنگام نشر مصاحبه، حسن روحانی رییس جمهور ایران با اشاره به این تاخیر اظهار داشت:
(594)
در حین حال آژانس خبری تندرو فارس با نقل قول از یک مقام آگاه ریاست جمهوری ایران نوشته است، علت تاخیر در نشر مصاحبهء رییس جمهور روحانی این بود که مقامات تلویزیون بالای این مساله که مصاحبه را کی باید انجام دهد، بحث می کردند.

آژانس خبری ایسنا با نقل قول از یک مقامی که از آن نام گرفته نشده است، امروز گزارش داد که عزت الله زرغامی مسوول نشرات جمهوری اسلامی با دو تنی مخالف بود که برای انجام مصاحبه با رییس جمهور ایران انتخاب شده بودند.

بر اساس گزارش ها رییس جمهور ایران حسن روحانی که خودش را یک شخص معتدل می داند، براین نکته تاکید می کرد که مصاحبه را باید یک خانم انجام دهد، اما بالاخره موافقت بر آن شد تا در مورد کارهای حکومت سوالات را یک زن و یک مرد طرح کنند.

حسن روحانی در این مصاحبه با ابراز اینکه که بعد از امضای موافقت نامه موقت با جامعهء جهانی تا اندازهء تحریم ها نرم شده و اقتصاد ایران بهبود یافته است، گفت:
(590)
روحانی افزود، در این اوخر زمانیکه به اجلاس اقتصادی جهان به سویس رفته بود در آنجا برای ایران یک فضای جدید دیپلوماسی را خلق کرده است.

حسن روحانی در مورد مشی خارجی ایران با ابراز اینکه فکر می کند ایران روابط اش را با افغانستان روسیه توسعه خواهد داد، اظهار داشت:
(591)

حسن روحانی در زمینهء مشی خارجی ایران همچنان گفت، در سیاست خارجی به این مساله که با همسایگان و قدرت های منطقوی روابط ایران را توسعه بخشد، اولویت می دهد.
XS
SM
MD
LG