لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۵

دلیل تاخیر در پرداخت معاشات پولیس افغان چی بوده است؟


معین وزارت امور داخله افغانستان می گوید، دلیل تاخیر در پرداخت به وقت معاشات پولیس ختم سال مالی 2013 میلادی و عدم اجرای چک از سوی وزارت مالیه به خاطر تنظیم حسابات شان مطابق کود های سال مالی جدید بوده است.

جنرال حیدر بصیر در صحبت با رادیو آزادی گفت، اکنون این مساله حل شده و معاشات تمام سربازان و افسران پولیس در افغانستان اجرا شده است:

« معاشات ماه قوس بطور مکمل توزیع شده. تماماً قطعات ما به شمول نورستان، دایکندی و دیگر ولایات دور دست معاشات خود را گرفته بودند، ما دوبار چک کردیم و امروز باز هم چک کردیم، معاشات ماه قوس بطور مکمل رسیده است و فعلاً کار روی پرداخت معاشات ماه جدی جریان دارد.»

قبل از این شماری از منسوبین پولیس ملی و پولیس محلی در برخی از ولایات افغانستان، شکایت کرده بودند که مدتی است معاشات ماهوار شان اجرا نشده و آنها دچار مشکلات زیاد اند.

اما وزارت داخله افغانستان می گوید که معاشات پولیس محلی به وقت و زمان آن اجرا شده و این وزارت در این عرصه مشکلی ندارد.

جنرال بصیر در ادامه صحبت خود گفت، مقدار معاش پولیس محلی که از همان ابتدا بین وزارت های امور داخله و مالیه تصویب شده و امتیازات که از سوی کشور های کمک کننده و جامعه بین المللی می رسید، به طور مکمل به وقت و زمان آن به آنها توزیع می شود.

گفته می شود، پولیس در نقاط مختلف افغانستان معاش و امتیازات متفاوت دارد.

جنرال حیدر بصیر معین وزارت امور داخله افغانستان این موضوع را تایید کرده گفت، امتیازات پولیس از لحاظ اجرای وظیفه در ولایات نا امن و آرام کشور به سه کتگوری تقسیم می شود:

« امتیازات پولیس به سه کتگوری تقسیم شده: ولایت پُر خطر ولایات متوسط و ولایات امن. فیصدی معاشات پولیس در ولایات پُر خطر بیشتر است، در ولایات متوسط معاش کم تر است و آخرین معاش که پولیس در مناطق امن هم می گیرد، معاشات با تمام امتیازات به آنها می رسد.»

این در حالیست که نگرانی ها به خاطر عدم امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی بین افغانستان و امریکا رو به افزایش بوده که گویا با خروج نیرو های بین المللی در پایان امسال از افغانستان، امکان دارد کمک های مالی به این کشور کاهش یابند.

عدهء از کارشناسان به این باور اند که با کاهش کمک های بین المللی به افغانستان، نیرو های امنیتی افغان نسبت به هر عرصه دیگر به مشکلات روبرو می شوند.
XS
SM
MD
LG