لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۴

محسنی: به زودی دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات افتتاح خواهند شد


با گذشت 11 روز از مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری حالا کمیسیون شکایت های انتخاباتی افغانستان می گوید به زودی دفاتر ولایتی این کمیسیون افتتاح خواهند شد.

نادر محسن منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی به روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت اعضای ولایتی این کمیسیون تحت آموزش قرار دارند.

به گفتهء آقای محسنی یک صدو دو تن از اعضای ولایتی کمیسیون در هفته آینده به ولایات مربوطه شان فرستاده می شوند:

« روز گذشته یک صدو بیست عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی از سوی ریاست جمهوری منظور شد و امیدوار هستم تا پایان هفته آینده بتوانیم اعضای ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی را به ولایات های مربوطه شان بفرستیم. »

آقای محسنی همچنان می گوید کمیسیون شکایات انتخاباتی برای هردفتر ولایتی خود سه نفر را تعیین می کند.

این درحالیست که کمپاین نامزدان انتخابات حدود یازده روز قبل آغاز شده و در این جریان شکایات های نیز از وقوع تخطی ها وجود دارند.

مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند تا حال شکایت های را در این زمنیه دریافت کرده اند که پس از بررسی های لازم نتایج آن را هفته آینده در یک نشست علنی اعلام می کنند.

اما فهیم نعیمی سخنگوی فیفا یا موسسهء انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان به رادیو آزادی گفت نیاز بود تا دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی همزمان با آغاز فعالیت دفتر مرکزی آن ایجاد می گردید:

« زمانی که کمیسیون شکایات انتخاباتی شکل گرفت در همان زمان لازم بود که مطابق قانون انتخابات و مقررات که در این زمینه وجود دارد کمیسیون شکایات انتخاباتی باید دفاتر خود را مانند کمیسیون مستقل انتخابات باز می کرد بناً این مشکل از کمیسیون شکایات انتخاباتی است و باید مشکل را پیش از این رفع می کردند. »

آقای نعیمی می گوید، برای مردم مشکل است تا در صورت عدم موجودیت دفاتر شکایات انتخاباتی شکایات شان را به مسوولان مربوط به دفاتر شکایات انتخاباتی برسانند.

اما پیش از این کمیسیون شکایت های انتخاباتی گفته است تا ایجاد دفاتر ولایتی این کمیسیون مردم می توانند شکایت های شان را به دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات بسپارند.

وظیفهء اساسی کمیسیون شکایات انتخاباتی بررسی شکایات و تخطی های انتخاباتی می باشد.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG