لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۱

مخالفین چگونه موفق به انتقال اسلحه به داخل هوتل سرینا شدند؟


نمای از هوتل سرینا در کابل
نمای از هوتل سرینا در کابل
تعداد از روزنامه های غربی در شماره های اخیر خود در مورد حملات اخیر مخالفین در جلال آباد و هوتل سرینای کابل مطالبی را به نشر رسانده اند.

واشنگتن پُست
روزنامه واشنگتن پُست می نویسد چطور حمله کننده گان توانستند به یک هوتلی که باید امنیت آن همه جانبه تامین باشد اسلحه خود را انتقال بدهند.

روزنامه می افزاید، انتخابات افغانستان در پیشروست و بسیار ناظرین و خبرنگاران خارجی قرار بود در این هوتل مستقر شوند ولی با آنهم مخالفین توانستند از ماشین آلات پیشرفته گذشته و اسلحه خود را بداخل هوتل ببرند.

در این هوتل مقامات بلند رتبه افغانستان هم همیشه مجالس و ملاقات دارند.

گاردین
روزنامه گاردین در یکی از مطالب خود در مورد افغانستان به این حملات اشاره نموده می نویسد در عین روزی که حکومت افغانستان با وصف اعتراضات خارجی ده ها زندانی مخالفین را از زندان بگرام آزاد کرد، طالبان به چنین اقدام دست زدند که در آن مردم بیگناه کشته شدند.

روزنامه ادامه می دهد کارمندان و مهمانان این هوتل باید از چندین کمربند امنیتی با تجهیزات الکترونیکی بگذرند، چگونه می شود که چندین نفر همزمان بتوانند از حلقه های امنیتی مسلح عبور کنند.

روزنامه گاردین در یک مطلب دیگر خود نوشته است که طالبان با این اعمال خود می خواهند تعهداتی را که برای بر هم زدن انتخابات افغانستان انجام داده اند، عملی کنند.

به انتخابات افغانستان چند روزی بیش نمانده است و بدون شک چنین حملات بالای آن بی تاثیر نخواهد بود.

به نوشته گاردین این درست است که در حمله ننگرهار و حمله هوتل سرینا تمام حمله کننده گان کشته شدند، اما آنها توانستند نیت خود را به مردم نشان بدهند.

روزنامه ها همه جزییات این واقعه را از قول شاهدین و مقامات به نشر رسانده اند که چگونه حمله کننده گان سلاح خود را بیرون کرده و به سمت مهمانانی که برای نان شب جمع شده بودند فیر کردند و زنان و اطفال را از پا در آوردند.

روزنامه گاردین از قول مقامات می نویسد که گفته اند، حمله کننده گان اسلحه خود را شاید در جراب و یا جیب خود حمل کرده باشند و اینکه تالاشی نشده اند، سوال دیگر است.

به نوشته روزنامه ها، این حملات تنها در کابل و جلال آباد منحصر نمانده بلکه چند روز قبل در ولایت فاریاب در بازار عمومی هم انفجار بزرگ رخداد داد که تعداد افراد ملکی را به کام مرگ کشاند و همچنان در قندهار در ولسوالی خاک ریز حمله صورت گرفت که چندین نفر مجروح شدند.
XS
SM
MD
LG