لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۸

هیواد: نامزدان باید یک حکومت واقعی وحدت ملی را ایجاد کنند


اکثر روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر به رویداد ارگون ولایت پکتیکا و همچنان مساله انتخابات افغانستان پرداخته و مطالب را به نشر رسانیده اند.

محور

روزنامه محور در صفحه اول اش عکس های از رویداد خونین پکتیکا را منعکس کرده و نوشته است که آیا در جهان کسی است که بخاطر همچون رویداد با افغان ها اشک بریزد و این بازی استخبارات خارجی را محکوم کند؟

نویسنده این مطلب گفته است که در میان میلیارد ها انسان در جهان، افغان ها تنها شده اند و غمشریکی ندارند.

روزنامه محورهمچنان نوشته که فشار های شدید سعودی بر پاکستان، این کشور را وادار ساخت که از ایجاد گدودی در انتخابات افغانستان دست بردارد.

به اساس معلومات نویسنده این مطلب، پس از برگزاری انتخابات، پاکستان حملات و جنگ های سخت را در این کشور سازمان دهی کرده که حمله انفجاری در ارگون ولایت پکتیکا یکی از همین سلسله حملات به شمار می رود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در صفحه نخست اش نوشته که کشتار افراد ملکی در ماه مبارک رمضان یک عمل نابخشودنی و جنایت است.

آرمان ملی

آرمان ملی در سرمقاله اش در باره رویداد روز گذشته پکتیکا نوشته که جنایات اسراییل و طالبان چه تفاوت دارد؟

سرمقاله نویس نوشته که اسرائیل در برابر مسلمانان به طور پنهانی دشمنی نمی کند، اما در افغانستان گرو های وجود دارند که تحت نام اسلام جنایات شنیع را انجام می دهند که تازه ترین آن رویداد ارگون ولایت پکتیکا است که در آن دوصد و پنجاه تن کشته و زخمی شدند.

تا حالا کسی یا گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا به مساله انتخابات پرداخته و نوشته است که روز گذشته اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزد انتخابات افغانستان با هم در باره چگونگی تفتیش آرا بحث و تبادل نظر کردند.

هیواد

در این حال روزنامه دولتی هیواد از نامزدان انتخابات افغانستان خواسته است که بر سر منافع ملی کشور معامله نکنند، بلکه باید یک حکومت واقعی وحدت ملی را ایجاد کنند تا به بحران جاری سیاسی و اقتصادی در کشور خاتمه داده شود.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در سرمقاله اش نوشته که از تغییرات سیاسی و امنیتی اخیر معلوم می شود که ما هنوز هم به طرف یک وضعیت خراب در حرکت هستیم، جنگ ادامه می یابد و سیاسیون ما به دوام جنگ در این کشور کمک می کنند.

به باور سرمقاله نویس، اگر مردم افغانستان خود شان برای تغییر این وضعیت گام های استوار بر ندارند دیگر هیچ راه حلی وجود ندارد.

آرمان ملی

از جانب دیگر روزنامه آرمان ملی نوشته که امریکا به هر قیمتی که تمام شود، موافقت انجام شده میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را در این کشور عملی می کند.

روزنامه اضافه کرده که در باره موضوعات پشت پرده موافقت انجام شده میان دو نامزد، اعضای تیم های انتخاباتی آنان طلاعی ندارند.

مقاله نویس گفته است که این دو نامزد بیشتر به مفاد شخصی خود توجه کرده اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت از زبان اشرف غنی احمدزی نوشته که پس از تفتیش تمامی آرا، برنده انتخابات هستم.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG