لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۹

"ستره محکمه بطور عادلانه به تمام متهمین رویداد پغمان، جزا تعین کند"


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر به نشست سه جانبه شب گذشته دونامزد انتخابات با رییس جمهور کرزی و فیصله محکمه استیناف در باره متهمین قضیه پغمان، مطالب و مقالاتی را به نشر رسانیده اند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در صفحه نخست اش با خط درشت به نقل از اعلامیه ریاست جمهوری در باره ملاقات عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی با رییس جمهور کرزی نوشته که حامد کرزی بار دیگر از کاندید ها خواسته تا در زمینه رسیدن به توافقات شان، تلاش های خود را هرچه زود تر به نتیجه برسانند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نوشته که در دیدار دو نامزد با رییس جمهور در حضور دو معاون ریاست جمهوری بار دیگر به این موضوع اشاره شده که دو نامزد به توافق سیاسی دست یافته اند و به زودی آنرا اعلان می کنند.

سرنوشت

در سر مقاله روزنامه سرنوشت آمده است که روند تفتش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته، اما هنوزهم معلوم نیست که چه زمانی نتیجه انتخابات اعلان می شود.

مقاله نویس گفته است، تا زمانی که دو نامزد به یک توافق سیاسی دست نیابند، کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه انتخابات را اعلان نخواهد کرد.

در عین حال سرمقاله نویس گفته است، کمیسیون مستقل انتخابات این حق را ندارد که بخاطر مسایل سیاسی، فیصله های خود را به تاخیر به اندازد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی به مساله دیگری، یعنی فیصله محکمه استیناف ولایت کابل درباره متهمین قضیه پغمان اشاره کرده است.

آرمان ملی در مطلبی در این باره نوشته که محکمه استناف ولایت کابل روز گذشته پنج تن از عاملین تجاوز به زنان در ولسوالی پغمان را به اشد مجازات یعنی اعدام و دوتن دیگر آنان را به دلیل نبود دلایل کافی هر یک به 20 سال حبس محکوم به مجازات کرد.

هیواد

در همین مورد روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته که ستره محکمه باید به طور عادلانه به تمامی متهمین رویداد پغمان، جزا تعین کند.

نویسنده این مطلب نوشته که ستره محکمه باید در باره دو متهم که هر یک به بیست سال حبس محکوم شدند نیز طبق قوانین شرعی فیصله کند و سایر متهمین قضیه را به جزای اعمال شان برساند تا این کار درسی باشد به دیگران.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG