لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۸

گاردین: جنجالهای انتخاباتی افغانستان را بی ثبات ساخته است


شماری از روزنامه ها و نشریه های بین المللی در مورد انفجار سه شنبه در کابل نوشته اند.

گاردین

از جمله روزنامه ای گاردین نیز به این انفجار که در نزدیک سفارت امریکا در کابل رخ داد، پرداخته است_ انفجاری که جان سه سرباز خارجی را گرفت و پنج تن دیگر را زخمی ساخت.

گاردین نوشته است که یک روز پیش ازین انفجار دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان در کابل با هم ملاقات کردند تا به جنجال طولانی انتخاباتی درین کشور نقطه ای پایان بگذارند.

گاردین می گوید که بن بست انتخابات افغانستان، پیش از بیرون شدن نیروهای بین المللی ازین کشور، افغانستان را بی ثبات ساخته است.

به نوشته ای گاردین، شورشیان طالبان با بمبگذاری و حمله به مقام های دولتی در نقاط گوناگون افغانستان، ازین وضع نامشخص بهره برده اند.

گاردین مقاله دیگری دارد در مورد انتخابات افغانستان.

درین مقاله آمده است که با ادامه ای جنجال سیاسی میان نامزدان ریاست جمهوری افغانستان، این کشور در یک وضع نامشخص به سر می برد.

در ادامه این مقاله می خوانیم که در حالی که کشورهای تمویل کننده منتظر مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان استند، میلیون ها دالر کمک مالی برای افغانستان در بی سرنوشتی به سر می برند.

اندی تیوی

نشریه ای انترنتی اندی تیوی در مورد توافق میان دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان نوشته است.

در مقاله ای چاپ شده درین نشریه آمده است که تنش میان افراد نیرومند در هر دو ستاد انتخاباتی تنش های قومی را دامن زده و ترس از به میان آمدن دور دیگر از جنگ داخلی را زنده ساخته است.

اما، در ادامه ای این مقاله می خوانیم که رسیدن به یک توافق میان دو نامزد بهترین مایه ای امیدواری برای برقراری صلح در افغانستان دانسته می شود.

نشریه ای کنونیوز کانادا نوشته است که به اساس اطلاعات جدید، شمار بیشتر از نظامیان کانادایی در افغانستان از خودکشی جان داده اند تا این که در جنگ کشته شده باشند.

به اساس نوشته ای این نشریه، در دوازده سال گذشته که نیروهای کانادایی در افغانستان حضور داشتند، 158 سرباز این کشور در جنگ کشته شدند، اما در همان دوره 178 سرباز از خودکشی جان دادند.

درین نشریه ای کانادایی آمده است که راب نیکلسون وزیر دفاع کانادا اطمیان داده است که اقدامات روی دست گرفته شده اند تا به مسائل مربوط به سلامت روانی نیروهای نظامی توجه بیشتر شود.

XS
SM
MD
LG