لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۶

آرمان ملی: توافقنامه امنیتی با امریکا در هفته جاری امضا میشود


رنگین دادفر سپنتا مشاور شورای امنیت افغانستان
رنگین دادفر سپنتا مشاور شورای امنیت افغانستان

ایجاد حکومت وحدت ملی و امضای توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن از جمله مطالبی اند که در سرخط روزنامه های چاپ امروز کابل قرار گرفته اند.

آرمان ملی

در صفحه اول روزنامه آرمان ملی به نقل از رنگین دادفر سپنتا مشاور شورای امنیت نوشته است که این توافقنامه به روز سه شنبه هفته جاری با امریکا امضا میشود.

به گفته آقای سپنتا، با امضای سند امنیتی توافق داشته و خوشحال است که این سند به روز سه شنبه هفته جاری توسط حکومت جدید امضا می شود.

ویسا

روزنامه ویسا نوشته است که حکومت جدید باید در قسمت امضای سند امنیتی و دفاعی همه پرسی نماید در غیر آن افغانستان با مشکلات امنیتی و اقتصادی روبرو می شود.

به باور نویسنده، بخاطر امضای پیمان امنیتی باید از عجله کار گرفته نشود اما قبل از این اشرف غنی احمدزی رییس جمهور منتخب کشور گفته بود امضای سند امنیتی و دفاعی از اولویت های کاری اش می باشد.

هیواد

روزنامه هیواد نوشته است، حکومت جدید باید به شعار ها و گفته هایش عمل نماید تا کشتی شکسته را به ساحل برساند.

در ادامه مطلب گفته شده باید اعضای حکومت جدید افراد صادق، نخبه و تجربه کار باشند.

انیس

روزنامه انیس هم نوشته است، حکومت جدید باید با در نظر داشت کاستی های دوره قبل در گام های اول با عملی کردن تعهدات شان کشور را از مشکلات و جنجالها نجات دهند.

ویسا

و همچنان روزنامه ویسا به نقل از مقامات اداره امور و دارالانشای شورای وزیران نوشته است که آماده گی ها بخاطر مراسم تحلیف رییس جمهور جدید به طور کامل گرفته شده و این مراسم به روز دوشنبه هفته جاری طی مراسم خاص در کابل برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG