لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۴

سرنوشت: اولین گام اشرف غنی مردم را امیدوار ساخت


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب شان را به مساله امضا توافقنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا و اظهارات اشرف غنی احمدزی در مراسم تحلیف، اختصاص داده اند.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه اولش مطلبی را زیر عنوان هیچ یک از مسوولین دولتی برای امضای توافقنامه امنیتی و دفاعی آماده گی نشان نداده اند.

روزنامه در ادامه مطلب به نقل از یک منبع معتبر که از آن نام نگرفته نوشته است که از بسم الله محمدی وزیر دفاع و ارشاد احمدی معیین سیاسی وزارت خارجه خواسته شده بود تا این سند را امضا کنند اما آنان از انجام این امر خودداری کرده اند.

ویسا همچنان به انتخاب حنیف اتمر به حیث مشاور امنیت ملی از سوی رئیس جمهور احمدزی اشاره کرده و گفته که به تقرر وی بخاطر عجله شده که قرار است آقای اتمر توافقنامه امنیتی و دفاعی را با امریکا امضا کند.

در مطلب دیگر روزنامه ویسا آمده است که یک هییت ده نفری به ریاست دیوید پودیستا مشاور بارک اوباما به هدف امضا این سند به کابل آمده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم مطلبی را در همین رابطه منتشر کرده که در آن آمده است قصر سفید راه به هدف هرچه زودتر امضا شدن توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن را جستجو می کند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مورد اظهارات اشرف غنی احمدزی که در مراسم تحلیف بیان داشت تبصره کرده و مطلبی زیر عنوان اولین گام اشرف غنی مردم را امیدوار ساخت نشر کرده است.

در این مطلب آمده است که بیانیه اشرف غنی تنها سخنرانی نبود بلکه راه های حل نیز در آن جستجو شده بود.

نویسنده نوشته که از صحبت های رئیس جمهور احمدزی چنین برمیامد که واقعاً وی قصد ایجاد تغییرات را دارد.

محور

روزنامه محور در یک مطلب در رابطه به رولا غنی همسر اشرف غنی احمدزی نوشته است.

در این مطلب آمده است که همسر لبنانی الاصل آقای احمدزی در یک پوهنتون امریکایی در بیروت تحصیل کرده و قبل از این به شماری زیادی از ولایات افغانستان سفر کرده است.

به نوشتهء روزنامه رولا غنی تابعیت افغانی دارد و در حکومت حامد کرزی در بخش حقوق زنان و کودکان فعالیت داشت.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مورد سخنرانی حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید نوشته است.

در این مطلب به نقل از آقای کرزی آمده است که گفته اگر موانع خارجی وجود نمی داشت افغانستان پیشرفت زیاد می کرد.

به نوشته روزنامه حامد کرزی در سخنرانی اش از حکومت جدید خواسته است تا برای تحکیم صلح و ثبات توجه جدی کند زیرا به باور وی بدون صلح افغانستان نمی تواند پیشرفت کند.

سحر لیوال

XS
SM
MD
LG