لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۳

اکثر روزنامه های کابل در مورد امضای قرارداد امنیتی نوشته اند


بخش زیادی از مطالب روزنامه های چاپ امروز کابل به مساله امضای توافقنامه امنیتی ودفاعی میان کابل و واشنگتن اختصاص دارند.

محور

روزنامه محور به نقل از رئیس جمهور احمدزی نوشته که توافقنامه امنیتی و دفاعی با امریکا مفاهمه بوده و قابل تغییر است.

همین روزنامه نوشته که امضای این سند بهانه های را پایان می بخشد که جامعه جهانی به خاطر آن کمک های اش را به تعلیق در آورده بود و این فرصتی است که حکومت جدید باید مدیریت درست بکند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی نوشته که حکومت وحدت ملی تنها به خاطر آن ایجاد شده که توافقنامه امنیتی و دفاعی را با امریکا امضا کند.

نویسنده نوشته که پس از امضای این قرار داد حکومت وحدت ملی دوام نخواهد کرد و بخاطر اختلافات درونی از هم خواهد پاشید و اگر بخاطر حل این معضله از امریکا کمک خواسته شود آن کشور خواهد گفت که این مساله داخلی افغانستان است.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله اش نوشته که توافقنامه امنیتی و دفاعی از لحاظ حقوقی از جمله قرارداد های نامتوازن است.

در ادامه آمده است که اشرف غنی احمدزی که پروسه صلح را یک نیاز ستراتیژیک خواند با امضای این قرار داد آن را با مشکلات دچار ساخت زیرا به باور نویسنده همه مخالفان مسلح دولت با امضای آن مخالف اند.

هیواد

اما روزنامه دولتی هیواد امضای قرار داد امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا را یک گام مهم خوانده است.

روزنامه نوشته که برای امضای این قرارداد افغان ها و امریکا مدت زیادی را منتظر ماندند که به اساس آن کمک های جامعه جهانی با افغانستان دوامدار خواهد بود و در این کشور ثبات برقرار خواهد شد.

انیس

روزنامه دولتی انیس به نقل قول از رئیس جمهور احمدزی نوشته که گفته امضای این قرار داد هیچ خطری را متوجه همسایه ها نمی سازد و آنان باید نگران نباشند، زیرا به گفتهء وی این قرار داد فقط و فقط به هدف تامین ثبات در افغانستان امضا شده است.

سحر لیوال

XS
SM
MD
LG