لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۷

سرنوشت: با افغانستان طور کمک شود که افغانان به آن نیاز دارند


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار سایر مطالب، تبصره های شان را به ادعای پرزه شدن طیارات نظامی افغان اختصاص داده اند.

سرنوشت

روزنامه مستقل سرنوشت به نقل از جنرال عبدالوهاب وردک قوماندان نیروهای هوایی افغانستان می نویسد که امریکایان طیاره های نیروهای افغان را پرزه کرده اند.

در ادامه مطلب آمده که این طیاره ها پنج سال قبل از سوی حکومت افغانستان به امریکا مسترد شده بود.

در سرمقاله سرنوشت آمده، با افغانستان باید طور کمک صورت گیرد که افغانان به آن نیاز دارند.

نویسنده پیشنهاد می کند که حکومت جدید باید در مورد با امریکا و سایر کشور های کمک کننده صحبت نماید تا از این پس تمام کمک ها مفید و موثر تمام شود.

آرمان ملی

در سرمقاله روزنامه آرمان ملی گزارش "سیگار" تایید شده و در آن پیشنهاد شده که اداره مذکور باید در بخش های دیگرحکومت افغانستان نیز تحقیق نماید تا واضح گردد که کمک های سیزده سال گذشته جامعه جهانی تا چه حد حیف و میل شده است.

به باور نویسنده، هرگاه پول های کمک شده جامعه جهانی به گونه درست آن در افغانستان به مصرف می رسید وضعیت موجود در این کشور بهتر می بود:

" امنیت و اقتصاد با همدیگر ارتباط ناگستنی دارند " عنوان سرمقاله روزنامه دولتی هیواد است.

به باور سرمقاله نویس، هرگاه کشور های کمک کننده با افغانستان تجهیزات جنگی و طیاره های پیشرفته را کمک کند، دشمنان این کشور بدون شک شکست خواهند خورد.

انیس

روزنامه دولتی انیس نوشته، مهم ترین عاملی که می تواند به امنیت یک جامعه اثر گذار باشد ایجاد اعتماد و همکاری متقابل میان نیروهای امنیتی و افراد جامعه است.

به باور نویسنده، نیرو های امنیتی افغان زمانی تقویت خواهند شد که تمام افغان ها خود را در برابر کشور شان مسوول بدانند و حفاظت کشور شان را از عمق دل کنند.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا در سرمقاله اش پرسشی را مطرح کرده که رییس جمهور اشرف غنی احمدزی روابط اش را با کشور های غرب و همسایه هایش چی طور تنظیم خواهد کرد؟

بر اساس معلومات نویسنده، حکومت افغانستان سند امنیتی و دفاعی با امریکا را امضا کرد و پاکستان از امضاء این سند استقبال کرد.

به باور سرمقاله نویس، پاکستان با وجود استقبالی که از عملکرد حکومت افغانستان مبنی بر امضاء توافقنامه امنیتی داشت اما به راکت پرانی هایش بالای ولایت کنر ادامه داد.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG