لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۵

"افغانستان چگونه خواهد توانست که با پاکستان روابط نیک داشته باشد؟"


سفر سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی به کابل در کنار سایر موضوعات خبری و تحلیلی در صدر مطالب روزنامه های چاپ امروز کابل به چشم می خورد.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا به صحبت های اشرف غنی احمدزی و سرتاج عزیز اشاره کرده به نقل از رئیس جمهور احمدزی می نویسد که در قسمت صلح تنها حرف زدن کافی نیست بلکه باید اقدامات عملی صورت گیرد.

این روزنامه به نقل از رئیس جمهوراحمدزی نوشته که تامین صلح در اولویت های ما قرار دارد و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که افغانستان به پناهگاه تروریستان مبدل شود.

در سرمقاله روزنامه ویسا، به نقل از حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور نوشته شده که می گوید تامین صلح بدست امریکا و پاکستان است و تا زمانیکه امریکا بالای پاکستان در این خصوص فشار وارد نکند تلاش ها در این زمینه بی نتیجه خواهد بود.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش نوشته که با وجود تلاش های فراوان حکومت سابق، بحث صلح و روابط با پاکستان، برای رئیس جمهور احمدزی بیشتر از هر کار دیگر مشکل آفرین است .

روزنامه می نویسد، پرسش اصلی اینست که رئیس جمهور احمدزی چگونه خواهد توانست با پاکستان روابط نیک داشته باشد و پاکستان چطور حاضر به اقدامات عملی در بخش صلح خواهد شد؟

اما سرنوشت می نویسد که پیش از این رئیس جمهور احمدزی در صحبت هایش در این زمینه به نوعی امیدواری نشان داده است.

به گفته روزنامه، رییس جمهور با جانب پاکستان در این خصوص به طور قطعی صحبت خواهد کرد که این کشور چه می خواهد؟ چرا از مخالفان مسلح حمایت می کند؟ در برابر چه چیزی پالیسی اش را تغییر می دهد و شاید حکومت تلاش نماید تا خواسته های اصلی پاکستان را در نهایت مشخص کند تا از این طریق به یک راه حل دایمی دست یابد.

محور

روزنامه محور به نقل از رییس جمهور احمدزی نوشته، تا زمانیکه در بخش صلح همکاری صادقانه و اقدامات عملی پاکستان را نبیند، به آن کشور سفر نخواهد داشت و نه وقت اش را صرف مذاکرات و بحث های بی مورد خواهد کرد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی می نویسد، سفر سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی به کابل در حالی صورت می گیرد که شب گذشته از خاک این کشور بالای ولسوالی های دانگام و سرکانوی ولایت کنر پنجاه فیر راکت پرتاب شده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد می نویسد که حکومت افغانستان برای تامین صلح، ثبات و پیشرفت این کشور دست به کار شده است و ایجاد موانع بر سر راه تحقق این اهداف بیشتر از این بی فایده خواهد بود.

رونامه می نویسد، ایجاب می کند که پاکستان اعتماد افغانستان را جلب کند، گلیم جنگ و راکت پرانی ها بالای مناطق سرحدی این کشور را بر دارد و از حمایت تروریستان دست بکشد.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG