لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۸

شیرمن: امریکا اجازه نمیدهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد


ویندی شیرمن معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاسی
ویندی شیرمن معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاسی

مذاکره کنندهء ارشد امریکا در گفتگو ها روی برنامهء هسته ای ایران می گوید، کشورش اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

ویندی شیرمن معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاسی دیروز طی یک سخنرانی اش در مرکز مطالعات بین المللی و ستراتیژیک واشنگتن هشدار داد که اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، منجر به بی ثباتی بیشتر در منطقه خواهد شد.

خانم شیرمن افزود، ایالات متحده امریکا ترجیح می دهد که از طریق دیپلوماتیک به اهداف اش برسد اما ایران نباید و نخواهد توانست که به سلاح هسته‌ ای دست یابد:

"ما ترجیح می دهیم که برای رسیدن به هدف باید از طریق دیپلوماتیک پیش برویم، اما اشتباه صورت نگیرد، در نهایت موقف ما کاملاً روشن است که ایران نباید و نخواهد نتوانست که به سلاح هسته ای دست یابد."

ویندی شیرمن گفت، اگر ایران واقعاً می خواهد اختلافات اش را با جامعه جهانی از بین برده و تحریم های وضع شده بالایش را رفع کند، بهترین فرصت را از حال تا بیست و چهارم نومبر دارد.

ضرب الاجل برای رسیدن به یک توافق میان هیأت ایرانی و گروه 1+5 روی برنامه هسته ای ایران بیست و چهارم نومبر است.

معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاسی همچنان گفت، در صورتیکه مذاکرات میان مقامات ایرانی و گروه 1+5 روی برنامه هسته ای ایران کامیاب نشود، مسوول آن تهران خواهد بود.

به گفتهء ویندی شیرمن، وقت آن رسیده که رهبران ایران گام های لازم را برای مطمین ساختن جهانیان در مورد برنامه هسته ای این کشور بردارند.

این در حالیست که مقامات ایرانی برنامه هسته ای این کشور را صلح آمیز خوانده و بار ها تأکید کرده اند که تهران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست.

XS
SM
MD
LG