لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۹

ویسا: تروریزم با مانور سیاسی از بین برده نمی شود


اظهارات اخیر مقامات پاکستانی در رابطه به حمله اخیر بر یک مکتب در پشاور و مساله اعلان کابینه جدید از جمله مطالبی اند که روزنامه های چاپ امروز کابل به آن پرداخته اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله خود با اشاره به حمله هفته گذشته بالای یک مکتب در پشاور پاکستان نوشته است، تروریزم با مانور سیاسی از بین برده نمی شود.

در مطلب آمده است، پس از آن رویداد روءسای اردو و استخبارات پاکستان به افغانستان آمدند تا نشان دهند که آن حمله در افغانستان طرح ریزی شده است.

اما مقاله نویس نوشته است که حمله اخیر در پشاور نتیجه ستراتیژی است که نظامیان و استخبارات پاکستان سال ها قبل آن را ساخته و بنیاد آن در اسلام آباد گذاشته است.

هیواد

روزنامه هیواد نیز در سرمقاله اش با اشاره به همین مطلب نوشته است که بخاطر اهداف شوم استفاده از تروریزم یک اشتباه بزرگ است و هر گروهی که این پدیده را آموزش می دهد یک روز تروریزم دامن گیر شان می شود.

نویسنده ابراز امیدواری کرده است که افغانستان و پاکستان باید پس از این به طور مشترک بر ضد تروریزم مبارزه کنند و این پدیده را برای همیش از میان بردارند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت به نقل از یک منبع مورد اعتبار حکومت نوشته است، قرار است برخی اعضای کابینه جدید دوشنبه هفته آینده به ولسی جرگه معرفی شوند.

به باور نویسنده، رییس جمهور و رییس اجرائیه حکومت هر دو روی این مساله به توافق رسیده اند و انتظار می رود که ابتدا وزرای بخش سکتور امنیتی به ولسی جرگه معرفی شوند.

در مطلب گفته شده که نورالحق علومی، جیلانی پوپل و سردار محمد رحیمی به حیث وزاری دفاع ، مالیه و تجارت معرفی شده اند.

نویسنده روزنامه همچنان نوشته است که رحمت الله نبیل به حیث رییس امنیت ملی به کارش ادامه می دهد اما گفته است که تا کنون این موارد از سوی مقامات حکومتی به طور رسمی تائید نشده است.

در مطلب همچنان در مورد انتقاد های برخی اعضای ولسی جرگه نیز اشاره شده است که گفته اند به خاطر تاخیر در اعلان کابینه نا امنی ها در این اواخر افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG