لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۳

ویسا: کابینه جدید به گروه های مختلف تقسیم شده است


ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه اول اش نوشته که کابینه جدید به گروه های مختلف تقسیم شده است.

در این روزنامه همچنان آمده است که روی هشت وزارت خانه میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق صورت گرفته که ممکن روز دوشنبه معرفی گردد.

روزنامه به ادامه می نویسد که وزارت خارجه به جمعیت اسلامی، وزارت های داخله و معارف به شورای نظار، وزارت های دفاع، مالیه، و سرحدات به داکتر اشرف غنی، وزارت اطلاعات و فرهنگ به جنبش ملی، وزارت کار امور اجتماعی به گروه سید منصور نادری، وزارت تجارت و صنایع به گروه حاجی محمد محقق، وزارت تحصیلات عالی به حزب وحدت اسلامی به رهبری خلیلی و وزارت احیا و انکشاف دهات به حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندی وال تعلق گرفته است.

انیس

روزنامه دولتی انیس موضوع اش را روی اظهارات اخیر رییس ولسی جرگه نوشته که از حکومت افغانستان خواسته است تا ظرف یک هفته کابینه جدید را معرفی کند.

به نوشته روزنامه، هرگاه حکومت تا زمان تعین شده وزرای جدید کابینه را به ولسی جرگه معرفی نکند، آنان در مورد فیصله خواهند کرد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت به گزارش ملل متحد در مورد جلوگیری از تلفات ملکی در افغانستان اشاره کرده است که در آن گفته شده است در یازده ماه سال روان میلادی 3188 تن از افغان های ملکی کشته شده که به نوشته روزنامه سال 2014 برای تمام افغان ها یک سال خونین بوده است.

همچنان این روزنامه در سرمقاله اش افغانی شدن جنگ در این کشور را عامل بزرگ تلفات خوانده و گفته است که در هر دو طرف افغان ها می جنگند.

به نوشته روزنامه، برای جلوگیری از تلفات افراد ملکی یک راه وجود دارد و آن هم این است که جنگ جاری میان افغان ها توقف داده شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز نوشته که بد بختانه تلفات افراد ملکی در سال جاری به حدی بالای آن رسیده بخصوص در این اواخر که حملات انتحاری و انفجاری در کابل و برخی شهر های بزرگ افغانستان افزایش یافته است.

به باور نویسنده روزنامه، حکومت افغانستان بخاطر تامین صلح و جلوگیری از تلفات افراد ملکی در جنگ با عاملین خشونت ها گفتگو کرده و بالای آنها فشار بیاورد تا در پی جنگ نیابتی در افغانستان نباشند.

XS
SM
MD
LG