لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۶

ویسا: آیا این کاندید وزرا، لیاقت سه ماه تاخیر را داشتند؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر به موضوع معرفی اعضای کابینه و دادن رای اعتماد از سوی ولسی جرگه برای آنان تمرکز کرده است.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نوشته است که ممکن برخی از نامزد وزرا توانایی های کاری داشته باشند اما شماری از آنان در کارهای شان ناکام خواهند بود.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشته است که کاندید وزرا از چند روز به دینسو در ولسی جرگه کمپاین ها را آغاز کرده اند اما بگفته روزنامه اعضای ولسی جرگه باید تصمیم بگیرند که به کدام نامزد وزیر رای اعتماد بدهند.

در سرمقاله ویسا پرسشی مطرح شده است که آیا این نامزد وزرا لیاقت آن را دارند که اعلام کابینه سه ماه به تاخیربافتد، نویسنده سرمقاله پاسخ داده است که هرگز نه.

آرمان ملی

روزنامه دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است که ولسی جرگه افغانستان باید در دادن رای به نامزد وزرا بیشتر دقت کند.

نویسنده سرمقاله نوشته است که مطابق انتظارمردم نامزد وزرا چهره های جدید هستند و چهره های آزموده شده سابق در میان شان دیده نمیشوند.

به گفته روزنامه همین اکنون وضعیت در وزارت خانه ها و ادارات دولتی بسیار جدی بوده و برای منظم ساختن و سرو سامان دادن به آن به وقت بیشتر نیاز است.

روزنامه آرمان ملی سفارش کرده است که اعضای ولسی جرگه باید مطابق تعهدات قبلی شان به نامزد وزرای که تابعیت دوگانه دارند رای اعتماد ندهند بخاطرکه آنان بیشتربا کشورهای خارجی رابطه دارند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است مردم از اعلام کابینه به گرمی استقبال کردند.

نویسنده سرمقاله نوشته است،هرچند کابینه در روز یکصدو ششم کار رییس جمهور اعلام گردید اما در تعیین اشخاص دقت بیشتر صورت گرفته است.

در سرمقاله آمده است که اعلام کابینه سبب بهبود و انکشاف در بخش های سیاسی،امنیتی و اقتصادی میشود و کارها بگونه بهتر به پیش خواهد رفت.

سرمقاله نویس روزنامه هیواد دادن رای اعتماد به نامزد وزرا را یک آزمون بزرگ برای ولسی جرگه دانسته و گفته است که حالا دیده شود که اعضای این جرگه چگونه قضاوت میکنند.

اطلاعات

روزنامه اطلاعات این سوال را مطرح کرده است که آیا اعضای کابینه بر اساس تخصص معرفی شده یا بر بنیاد مصلحت.

روزنامه نوشته است که رییس جمهور و رییس اجرایی در مساله کابینه با فشار های زیادی رو به رو بودند و همین موضوع سبب تاخیراعلام کابینه گردید.

روزنامه اطلاعات نوشته است که در تعیین نامزد وزرا به تخصص و مسلکی بودن توجه نشده بلکه همه نامزد وزرا بر اساس روابط سیاسی و سمتی معرفی شده اند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG