لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۵

آرمان ملی: ممکن است در لست وزیران پیشنهادی تغییرات وارد گردد


معرفی نامزد وزیران کابینه از سوی رئیس جمهور به ولسی جرگه و برکناری چند تن از مقامات بلند رتبه در ولایت فراه و معرفی شان به لوی څارنوالی، سرخط مطالب مهم شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل است.

آرمان ملی

روزنامه ارمان ملی در صفحه ای نخستش نوشته که وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در کابینه جدید جهت دریافت رای اعتماد امروزبه ولسی جرگه معرفی می شوند.

در مطلب آمده که این نامزد وزیران در حالی به ولسی جرگه معرفی می شوند که ممکن است در لست وزیران پیشنهادی رئیس جمهور تغییراتی وارد گردد.

آرمان ملی می نویسد که نامزد وزیر زراعت تحت تعقیب پولیس بین المللی قرار دارد و نامزد وزیر تحصیلات عالی سن قانونی اش را برای کاندیداتوری تکمیل نکرده از اینر و ممکن است در لست تغییرات وارد شود.

در مطلب همچنان گفته شده که از سوی حامیان سیاسی رئیس جمهور برای برخی از اعضای ولسی جرگه ساعت رادو و دالر نیز پیشنهاد شده است.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا، در مطلبی می نویسد که اعضای ولسی جرگه بالای موضعگیری شان در قبال نامزد وزیران دو تابعیته همچنان تاکید دارند.

ویسا در این مطلب به نقل از اعضای ولسی جرگه نوشته که برای نامزد وزیران دو تابعیته هیچ صندوق رای گذاشته نخواهد شد.

در این مطلب به نقل از عبدالقادر ځاځی رئیس کمیسیون روابط بین المللی ولسی جرگه نوشته شده که حدود سیزده تن از نامزد وزیران دو تابعیته اند.

محور

در همین حال روزنامه محور در سرمقاله اش نوشته که رئیس جمهور پس از برکناری شماری از مقامات دولتی در ولایت هرات اکنون چند تن از مقامات در ولایت فراه را نیز از وظایف شان برکنار و آنان را به نهاد های عدلی و قضایی معرفی کرده است.

روزنامه نوشته که سرپرست ولایت فراه، قوماندان امنیه، رئیس امنیت، رئیس مبارزه با فساد اداری و کمیسار سرحدی این ولایت شامل این افراد اند.

در سرمقاله آمده که مقامات فراه در حالی از وظایف شان برکنار می شوند که بیست و چهار روز از برکناری مقامات در ولایت هرات گذشته اما تاکنون برای احراز کرسی های شان افراد جدید معرفی نشده اند و اکثریت مقامات برکنار شده به وظایف شان ادامه می دهند.

به باور سرمقاله نویس، هر چند شماری از مردم از اقدامات رئیس جمهور در این خصوص استقبال کرده اند اما وی می گوید در صورتی که در عوض مقامات برکنار شده افراد جدید به زودی معرفی نگردند و دوسیه های کسانی که به نهاد های عدلی معرفی شدند به جدیت تعقیب نگردد، همهء این اقدامات نمایشی به نظر خواهد رسید.

افغانستان

روزنامه افغانستان نیز در همین مورد مطلبی را به نشر رسانده است.

این روزنامه به نقل از رییس شورای ولایتی فراه نوشته که می گوید، اسناد دست داشتن مقامات فراه در فساد اداری از قبل به دست رئیس جمهور رسیده بود.

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG