لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۷

"موضوع تابعیت دوم شماری از نامزد وزرا رنگ سیاسی به خود گرفته است"


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر به مساله تابعیت دوم برخی از نامزد وزیران و فعالیت های مسلحانه گروه دولت اسلامی در افغانستان پرداخته اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخست اش نوشته است که رییس جمهور غنی فیصله ولسی جرگه را مبنی بر رد نامزد وزیران که دارنده تابعیت دوم هستند پذیرفت.

روزنامه نوشته است که رییس جمهور با برخی از اعضای ولسی جرگه شام دیروز در ارگ دیدار کرده و برای آنان گفته که از مصوبه های شان حمایت می کند.

در این مطلب به نقل از کمال ناصر اصولی عضو ولسی جرگه آمده است که نامزدان وزارت های داخله و امور خارجه از تابعیت دوم شان انصراف کرده اند و در مورد آنان ناوقت امروز از سوی این جرگه تصمیم گرفته خواهد شد.

اطلاعات روز

روزنامه اطلاعات روز در سرمقاله اش نوشته است که موضوع تابعیت دوم شماری از نامزد وزرا حالا رنگ سیاسی به خود گرفته است.

روزنامه نوشته که حالا برخی از وکلا در تلاش اند تا با جمع آوری امضا های شماری از وکلای ولسی جرگه مصوبه این جرگه را در مورد نامزد وزرای که تابعیت دوم دارند رد کنند.

این روزنامه نوشته که اعضای ولسی جرگه در مورد مساله تابعیت دوم کاندید وزیران به دو دسته تقسیم شده اند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در مطلبی نوشته است که بعد از اعلام کابینه اختلافات میان اعضای هر دو تیم که در قدرت هستند افزایش یافته است.

در مطلب آمده است که حالا تلاش جریان دارد تا از این اختلافات کاسته شده و قناعت گروه های قومی نیز فراهم گردد.

نویسنده مطلب نوشته است، برخی از طرفداران عبدالله عبدالله رییس اجرائیه که خود را در کابینه نمی بینند با حکومت وحدت ملی ابراز مخالفت کردند و حتی در بعضی مناطق مردم را به اعتراضات مدنی تشویق نمودند.

در مطلب از عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ یاد آوری شده که نشست های را در این اواخر در کابل برگزار کرده و تلاش نموده تا اختلافات در مورد کابینه را پایان دهد.

آرمان ملی در مطلبی دیگری به نقل از رحمت الله نبیل نامزد ریاست عمومی امنیت ملی نوشته است که گفته از نظر استخباراتی بر داعش یا گروه دولت اسلامی در افغانستان حاکم می باشند.

در مطلب به نقل از آقای نبیل گفته شده که در ولایت قندز از فعالیت گروه کوچک که با گروه دولت اسلامی بگونه رابطه داشت جلوگیری کرده است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG