لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

برای کابینه کارا کدام افراد مناسب اند؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب خود را در مورد معرفی نامزد وزیران به ولسی جرگه، تابعیت دوم برخی آنان و چگونگی اسناد تحصیلی شان نوشته است.


سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت درصفحه نخستش نوشته که نامزد وزیران برنامه های کاری شان را به کرسی های خالی ولسی جرگه تشریح میکنند.

در مطلب آمده است که بیشتراعضای ولسی جرگه درهنگام تشریح برنامه های کاری کاندید وزیران دراین جرگه حضور نداشته اند و به دنبال کارهای شخصی شان میروند.

سرنوشت تصویری را نیز از گوشه نشست عمومی ولسی جرگه به نشر رسانده که نشان میدهد تنها دو تن از وکلای مردم حضور دارند.

ویسا

روزنامه غیردولتی ویسا در مطلبی نوشته که قرار است ولسی جرگه فردا به کاندید وزیران که برنامه های کاری شان را تشریح کرده اند رای بدهد.

در این مطلب به نقل از اعضای ولسی جرگه گفته شده که در مورد کاندید وزیران که تابعیت دوم دارند برخورد سیاسی صورت گرفته است.

روزنامه نوشته که موضوع ترک تابعیت نامزد وزیران امور داخله و خارجه از سوی ولسی جرگه پذیرفته شده و بجای پنج کاندید وزیر که تابعیت دوگانه دارند افراد جدید معرفی خواهند شد.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی نیز به معرفی اشخاص جدید بجای کاندید وزیران که تابعیت دوم دارند پرداخته است.

روزنامه نوشته که بجای احمد سیر مهجور کاندید وزیر عدلیه نجیب فهیم استاد پوهنتون کابل معرفی شده و عبدالباری جهانی بجای ای سلطان خیری به وزارت اطلاعات و فرهنگ از سوی رییس جمهور غنی معرفی گردیده است.

آرمان ملی در یک مطلب دیگر نوشته که اسناد تحصیلی قمرالدین شینواری نامزد وزیر سرحدات و قبایل از سوی پوهنځی شرعیات تایید نشده است.

مدنیت

روزنامه مدنیت نوشته که برای کابینه کارا و مسلکی کدام افراد مناسب می باشند.

نویسنده مطلب نوشته که در مساله معرفی کاندید وزیران به ولسی جرگه به موضوع مسلک و کارا بودن طوری که لازم است دقت صورت نگرفته است.

روزنامه نوشته که برعلاوه مساله مسلک اسناد تحصیلی شماری از نامزد وزیران نیز تکمیل نبوده و این خود یک مشکل اساسی شمرده می شود.

مدنیت به نقل از اعضای ولسی جرگه نوشته که برنامه های کاری نامزد وزیران را با دقت شنیده اند و به کاندیدان که کارا و شایسته نیستند رای اعتماد داده نخواهد شد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG