لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۵

آرمان ملی: وزیران نو باید افراد حیله گر و چاپلوس را شناسایی کنند


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب خود را در مورد چگونگی کار وزیران که از سوی ولسی جرگه تایید شده اند و به موضوع فعالیت گروه دولت اسلامی در افغانستان اختصاص داده اند.

آرمان ملی

روزنامه غیردولتی آرمان ملی در صفحه نخستش نوشته، وزیران که کار خود را آغاز می کنند باید افراد چاپلوس و حیله گر را در وزارت ها شناسایی کنند.

روزنامه نوشته به روز های پنجشنبه و جمعه در برابر خانه های وزیرانی که از سوی ولسی جرگه رای اعتماد بدست آورده اند به نام تبریکی چاپلوسان صف کشیده بودند و ممکن این روند تا چندین روز در وزارت خانه های مربوط نیز ادامه یابد.

به نوشته روزنامه، وزیران باید تحت تاثیر ترفند این افراد قرار نگرفته و کار شان را طوری که لازم است و منافع ملی ایجاب می کند به پیش ببرند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت سرمقاله خود را تحت این عنوان نوشته که "رییس جمهور تا هنگام برگشت اعضای ولسی جرگه از رخصتی های زمستانی چه خواهد کرد."

نویسنده خود به این پرسش پاسخ داده و گفته است که رییس جمهور غنی باید در این مدت افراد شایسته و کارا را مشخص ساخته و جهت اخذ رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی کند.

نویسنده سرمقاله نوشته که این کار باید طوری صورت بگیرد که اشتباهات گذشته در آن تکرار نگردد یعنی تابعیت دوگانه نداشته باشند و اسناد تحصیلی شان نیز کامل باشد.

سرمقاله نویس سرنوشت به رییس جمهور غنی سفارش کرده که تا هنگام برگشت اعضای ولسی جرگه باید از فرصت استفاده کرده و والیان مجرب و کار فهم را به ولایات معرفی کند.

ویسا

روزنامه غیردولتی ویسا در یک مطلب نوشته که گروه دولت اسلامی تاسیس ولایت خراسان را اعلام کرده است.

در مطلب به نقل از ابو محمد العدنانی سخنگوی گروه دولت اسلامی گفته شده که در این ولایت مناطق از هند تا آسیای میانه و ایران شامل می گردد.

روزنامه نوشته که والی خراسان از سوی گروه دولت اسلامی حافظ سعید رهبر طالبان پاکستانی و معاون وی ملا عبدالروف خادم تعیین شده اند.

ویسا در سرمقاله خود به اعلان مقامات امریکایی اشاره کرده که گروه دولت اسلامی را تروریست و طالبان مسلح را گروه یاغی خوانده است.

نویسنده سرمقاله این موقف مقامات امریکایی را آغاز مرحله جدید جنگ دانسته است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در یک مطلب اظهارات ابوبکرالبغدادی رهبر گروه دولت اسلامی را به نشر رسانده که گفته است رهبران موی سفید القاعده حالا ترس دارند که جای آنان را این گروه نگیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG